23.04.2017

[82] Suzanne Young ,,Dzikie serca" -PRZEDPREMIEROWO

Lubię od czasu do czasu sięgnąć po książkę, która niesie ból rzeczywistości. Jak życie naprawdę wygląda. Ta książka w pewnym sensie taka jest. Być może czytaliście Program tej autorki i nie musicie nawet czytać tej recenzji, by wiedzieć, że przeczytacie tę książkę, bo tak mocno pokochaliście autorkę. Ja opierałam się tej serii, dlatego ta książka jest pierwszą jaką miałam przyjemność przeczytać, tej oto autorki. Zauważyliście może czas przeszły? Nie bez powodu on tam jest...

,,Okradł mnie z pewności siebie, z tego, kim jestem."


W ŻYCIU NIE ZAWSZE JEST ŁATWO, A SAMA MIŁOŚĆ MOŻE NIE WYSTARCZYĆ
Savannah to siedemnastoletnia dziewczyna, która tak bardzo kocha swojego brata, że w związku z pewną sytuacją trafia do Brooks Academy. Dziewczyna ma problemy z wybuchami złości i trafia do szkoły, w której takie przypadki są na porządku dziennym, w gratisie znajdują się tam nastolatkowie mający problemy z alkoholem czy narkotykami. Dziewczyna nie jest dumna z tego, że przebiła swojemu eks rękę ołówkiem, n a  w y l o t. Jednak  nie żałuje, wie, że zrobiłaby to ponownie. Nawet wiedząc, że w konsekwencji wywalą ją ze szkoły. Teraz radzi sobie trochę lepiej, znalazła przyjaciół i ostatnią klasę liceum ma w zamiarze zdać. Dąży, by osiągnąć ten cel, a później opiekować się niepełnosprawnym bratem. Czy jednak Cameron, tajemniczy chłopak ze szkoły, zniweczy jej budowanie muru wokół siebie? W końcu nie wszystko jest się w stanie samemu dźwigać... 


POŚWIĘCENIE Z MIŁOŚCI
Savvy nie ma w życiu łatwo. Jej tata totalnie zlewa opiekę nad bratem, czuje litość w stosunku do tego kim się stał, ale mimo wszystko dalej nie robi z tym kompletnie nic. Siedemnastoletnia dziewczyna opiekuje się siedmioletnim bratem, który jest upośledzony. Autorka książki zadbała, by głęboko pokazać więzi rodzeństwa, miłość i poświęcenie wynikające z tego uczucia. Stworzyła bohaterkę dość silną, by ta dawała sobie radę, jednak nie pominęła faktu, że Savvy ma dopiero siedemnaście lat i nie ze wszystkim może sobie poradzić, choćby nie wiadomo jak chciała. 


DZIKIE SERCA - O FABULE
Jestem zdania, że autorka stworzyła coś naprawdę dobrego. Nie przedłużała na siłę jak to często się zdarza, a mimo iż książka jest cieniutka to zawarła w niej wszystko, co zapewne miała w planach w niej umieścić. Jak dla mnie nic nie brakuje fabule, jest ciekawie, a zarazem tak zwyczajnie. Może nie przeżywałam tej książki jakoś za specjalnie i nie czułam frustracji w wyniku zdarzeń, to jednak bardzo mi się spodobała, dlatego też zamierzam przeczytać serię Program autorki, bo kto wie, może też mi się spodoba? :) Co do fabuły to nie mam do czego się przyczepić, nie wymagałam za wiele, więc nie czuję się rozczarowana. Po prostu pozwoliłam sobie przeczytać tę książkę bez żadnych oczekiwań i wyszło na to, że spędziłam czas bardzo przyjemnie z lekturą.


NAJWIĘKSZY PLUS CAŁEJ KSIĄŻKI
Bardzo, ale to bardzo spodobało mi się, że autorka postawiła na więzi rodzeństwa. Pokazała w sposób zwyczajny, jak wiele jesteśmy znieść dla bliskich nam osób, jak wiele jesteśmy w stanie zrobić, by zapewnić im to, co uważamy za najlepsze, jak wiele jesteśmy w stanie poświęcić... Po prostu coś cudownego. 


PODSUMOWUJĄC
Myślę, że ta książka zdecydowanie warta jest uwagi. Może nie powala na kolana zwrotami akcji, może łatwo przewidzieć jak się skończy, ale ma w sobie coś co sprawia, że jest cudowna. Pokazuje jak bardzo jesteśmy w stanie się poświęcić w imię miłości dla bliskich nam osób. Uczy jak wiele można przez to cierpieć, a mimo wszystko brnąć w to dalej. Savvy, główna bohaterka, to dzielna siedemnastolatka, która mimo, że w życiu ma pod górkę nie poddaje się, a wszystko dla Evana, jej niepełnosprawnego siedmioletniego brata. Siła miłości jest naprawdę ogromna i na tym właśnie autorka skupia się najbardziej. Muszę też napomknąć (bo nie byłabym sobą, gdybym tego nie zrobiła), że bardzo spodobała mi się ta prosta, a zarazem tajemnicza okładka. Po prostu cudo. Idealnie oddaje zawartość książki. Ja polecam Wam tą historię, bo być może spędzicie przy niej miły wieczór, jak to było w moim przypadku ;).


OCENA: 7/10 (bardzo dobra)

Za możliwość przeczytania książki przed premierą serdecznie dziękuję wydawnictwu:

Czytaliście coś autorki? Znacie może ją z serii Program? Zamierzacie przeczytać tę książkę? Koniecznie dajcie znać w komentarzach ;).





45 komentarzy:

  1. Okładka niezbyt zachęca, ale jak wiadomo, nie ocenia się książki po okładce :) A z twojej recenzji wynika, że treść jest interesująca. Myślę, że sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam nic tej autorki, ale słyszałam o tej książce i za jakiś czas chcę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz tej książki to też nic nie czytałam, więc jak dla mnie pierwsze spotkanie wypadło dobrze :)

      Usuń
  3. Po cyatatach jak i fabule musze koniecznie przeczytać a że jest cieniutka pójdzie mi szybko :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/gray-bomber-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ani Dzikie serca do mnie nie przemawiają, ani Program... :D Choć jeśli już, to raczej bardziej Dzikie serca :D Bo wątek rodzeństwa <3 Uwielbiam to ^_^ A jeszcze lepiej, kiedy autor umie taki wątek umiejętnie i wiarygodnie poprowadzić, ale z tego, co wyczytałam u Ciebie, autorka nie ma z tym problemów :D
    Wiesz cooo, aż nie wiem, jak to się stało, ale pierwszy raz jestem u Ciebie! Wydajesz się bardzo fajną osóbką i masz tak samo na imię jak ja (tak, ktoś podglądał zakładkę "O mnie" xDDDD) Już polubiłam Twój sposób pisania recenzji ^_^ ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować, to jest pojedyncza książka, więc jak nie przypadnie ci do gustu to wiesz, że nie warto sięgać po Program. Ja mam zamiar spróbować :)
      Mi się też wydawało, że u Ciebie byłam pierwszy raz :) Ale twoje komentarze rozbrajają, teraz nie będę mogła przestać się uśmiechać! Jesteś taka pozytywna <3 :D To piąteczka imienniczko ;) Po to w końcu są te zakładki ;) Miło, że ktoś tam zagląda... :) Cieszę się, że polubiłaś i mam nadzieję, że będziesz częściej wpadać :)

      Usuń
  5. Nie miałam jeszcze styczności z autorką ale jestem ciekawa Programu. Po twojej recenzji także mam ochotę na tą książkę :) Mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak tobie :)

    Pozdrawiam Agaa :*
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dużo słyszłam o serii Program tej autorki i jestem jej na prawdę ciekawa. Ale czytając twoją recenzję, na brałam ochoty na tą powieść jednotomową. Jestem ciekawa jak autorka napisała te relacje rodzinne, jak, co i kogo łączą. Fajnie, że w powieści główna bohaterka zachowuje się na swój wiek i nie wszystko da radę zrobić. No i sam fakt, że nie przedłuża nic na siłe. Książki poszukam w bibliotece i na wyprzedażach.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego poszukiwania książki, oby ci się spodobała ;)

      Usuń
  7. Okładka trochę mnie odepchnęła od poznania historii bohaterów, jednak fabula spodobała mi się i chciała bym ją w przyszłości przeczytać :)
    Pozdrawiam
    dorisssblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. No nie wiem :/ Mnie do niej nie ciągnie, aczkolwiek nie odmawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio książki tego wydawnictwa zawodzą mnie, więc nie wiem, czy po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie kwestia na jakich autorów się decyduje wydawnictwo, a nie książek, bo wszystko zależy tylko i wyłącznie od autorów :) Ale jak słaby autor to i słabe jego książki XD

      Usuń
  10. Zapowiada się naprawdę ciekawie i kto wie, może po nią kiedyś sięgnę? Co prawda wole książki pełne akcji, tajemnic i magii, ale od czasu do czasu nie zaszkodzi poobcować sobie z czymś...spokojniejszym ;)
    Obserwuję i pozdrawiam!
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie przepadam za książkami młodzieżowymi, jeszcze da sie przeżyć jak zawierają w sobie wątek paranormalny, czego tu nie ma wiec chyba odpuszczę sobie te pozycje. Jednak bardzo spodobała mi sie Twoja recenzja, niezwykle szczera, jednych zachęci a drugich zrazi :) chciałabym umieć tak pisać. Blog dodaje do i serwowanych i czekam na cos dla mnie, zapraszam równie do siebie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie podoba mi się okładka, ale Twoja recenzja na tyle mnie zainteresowała, że chyba dam szansę tej książce jeśli wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam nic tej autorki. Bardzo podoba mi się wątek rodziny.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba się za nią rozejrzę, bo już dawno nie czytałam książki, która porusza tego typu tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tj autorki najbardziej podobało mi się ,,Remedium", ale ,,Plaga samobójców" była strasznie kiepska.
    Na ogół nie za bardzo lubię aż takich książek życiowych jak ta, chociaż czasem sięgam.
    Muszę też przyznać, że okładka jest no nie fajna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam właśnie tej serii, a chciałabym spróbować :)

      Usuń
  16. "Program" tej autorki niestety porzuciłam już po pierwszym tomie, a do "Dzikich serc" jakoś specjalnie mnie nie ciągnie, ale nie mówię nie, może kiedyś dam tej książce szanse :)
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam okazję zapoznać się z pierwszymi dwoma tomami serii "Program" od tej pani i bardzo mi się one spodobały, więc z wielką chęcią spróbuję szczęścia również z tą pozycją. Nie wiem kiedy, ani czy to się uda, ale na pewno dodam ją do listy "do przeczytania".

    Pozdrawiam cieplutko ^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  18. Okładka nie zachęca, ale nie oceniamy ksiązki po okładce. Podoba mi się fabuła i to byłaby ciekawa przygoda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę wszyscy mają coś do tej okładki, a mi się podoba. Może najpiękniejsza nie jest, ale ma w sobie coś, ten mrok, tajemniczość co mi się podoba :)

      Usuń
  19. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki :) Fabuła wydaje się dość interesująca :) chociaż czytałam Plagę samobójców i bardzo mi się nie podobała :(
    Pozdrawiam!

    goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz spróbować, bo to jednotomówka, ale bez przymusu ;)

      Usuń
  20. Niedawno skompletowałam serię Program, wiec najpierw się z nią zapoznam, a jeśli tam polubię styl pisania autorki, to chętnie sięgnę też po ten tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że dodasz recenzję, bo jestem ciekawa czy Ci się spodoba tamta seria ;)

      Usuń
  21. Znam tę autorkę z serii Program i wiem, że dam jej jeszcze nie jedna szansę. Lubie jej styl i charyzmę jej postaci.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam jej w planach, ale teraz widzę, że warto ją zamieścić na liście, może okazać się dobrą przygodą czytelnicza. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno szybko się ją czyta, bo jest krótka i jednotomowa :)

      Usuń
  23. Bardzo mnie ta książka kurcze interesuje :d A Twoja recenzja jeszcze mocniej mnie zachęciła, żeby po nią sięgnąć :D


    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  24. O ludzie, dopiero teraz skojarzyłam, że to książka autorki "Programu" :D :D
    W każdym razie i tak miałam ją w planach, a Twoje entuzjastyczne słowa zachęty tylko przyspiesą moje sięgnięcie po nią :)

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam nic tej autorki, chociaż na Program mam ochotę, to akurat na tę książkę - jakoś nie bardzo. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dobra na spróbowanie stylu autorki, ale wiadomo, może się nie spodobać :)

      Usuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥