26.06.2017

[90] Lauren Oliver - ,,Delirium"

Szczerze powiedziawszy jest mi ogromnie wstyd. Zabierałam się za tę książkę, gdzieś od stycznia 2016 roku i dopiero teraz raczyłam się nią zainteresować i wreszcie przeczytać. Oczywiście za karę, tak mnie zaskoczyła, że mam poczucie winy w związku z tak długim zwlekaniem... Do tego jest mi smutno, bo jej lekturę przerwała mi masa innych książek, ale dość żali, zapraszam na recenzję ;).

,,Niesamowite jak paradoksalnie układa się życie: najpierw bardzo czegoś pragniesz i nie możesz się doczekać, a potem, kiedy jest już po wszystkim, 
marzysz tylko o tym, by cofnąć czas i wrócić do dni, gdy wszystko było po staremu."


MIŁOŚĆ JAKO CHOROBA
Lena żyje w dość dziwnym świecie. Środowisko uznaje miłość za najgorszą możliwą chorobę, dlatego też każdy kto ukończy 18 lat zostaje wyleczony poprzez specjalny zabieg i nie może do końca życia się zakochać. Oczywiście, aby jakoś społeczeństwo funkcjonowało, każdy po zabiegu zostaje sparowany z podobną do siebie osobą odmiennej płci i musi żyć z nią do końca, bez miłości i żadnych uczuć. Dziewczyna z wytęsknieniem odlicza dni do swojego zabiegu, a gdy ten nadchodzi jest ogromnie szczęśliwa, że będzie mieć to już za sobą, jednak coś idzie nie tak... W wyniku całego zamieszania zresetowano wszystkim zabiegi z tego dnia i wyznaczono nową datę. Lena jest ogromnie niepocieszona. 


ŚWIAT BEZ MIŁOŚCI JEST BEZPIECZNIEJSZY?
Czy delirium (miłość) jest tak niebezpieczne jak wszyscy mówią? Lena zawsze myślała, że tak jest. Bała się, że się zarazi chociaż symptomy znała na pamięć i wiedziała, że wyczuje kiedy to się stanie, jest jednak uparta i zawzięta i za nic nie chce złapać tej przeklętej choroby. Niespodziewanie na jej drodze staje tajemniczy Alex, z pozoru wyleczony i prawidłowy obywatel... Jednakże może skrywać jakieś sekrety? Czy będzie to tak niebezpieczne jak z pozoru wygląda? Lenę zadręcza mnóstwo pytań, a do tego jej przyjaciółka Hana stała się całkiem inną osobą niż za jaką ją miała. Do tego wszystkiego dochodzi ciotka Carol stercząca jej nad głową i pocieszająca, że do zabiegu da radę, że nie zarazi się, więc nie musi się, aż tak martwić. Ale Lenie chodzi po głowie tylko kilka pytań. A co jeśli kłamali i delirium nie jest tak niebezpieczne? Co jeśli wmawiali nam stek kłamstw, a my według nich żyjemy? Co jeśli...? Do tego dochodzi tajemnicza Głusza i Odmieńcy żyjący, gdzieś głęboko w niej. Czy ona naprawdę istnieje? Czy w niej żyją ludzie potrafiący się kochać i żyć? Kto mówi prawdę, a kto kłamie?



,,WOLĘ UMRZEĆ NA WŁASNYCH WARUNKACH NIŻ ŻYĆ NA ICH"
Trzeba przyznać, że autorka miała genialne wyobrażenie świata bez miłości i bardzo dobrze poradziła sobie z zrealizowaniem swojej wizji na kartkach książki. Najwyraźniej druga szansa dana autorce nie poszła na marne, ponieważ właśnie ta książka dołącza do listy moich ulubionych :). Trzeba też wspomnieć, że polska okładka jest cudowna! Nie mogłam się napatrzeć. 


PODSUMOWUJĄC
Bardzo, ale to bardzo mocno książka przypadła mi do gustu. Jak mam być szczera to nie spodziewałam się tego ze względu na jedyną książkę, którą czytałam tej autorki, a jest nią ,,Panika". Nie zbyt przypadła mi do gustu, dlatego nie mogłam pojąć jak bardzo ta mi się spodobała. Świat został wykreowany naprawdę dobrze, a poziom napięcia idealnie wyważony. Główna bohaterka także nie była jedną z irytujących, tylko taką, którą bardzo łatwo polubić i się z nią utożsamić. Alex to chyba mój nowy książkowy mąż, także nie muszę tego komentować ;). Co do całej fabuły, było naprawdę ciekawie, intrygująco i tajemniczo. Przeczytałam ją stanowczo za szybko, lecz nie mogłam się powstrzymać! Gorąco Wam polecam tą książkę! Jest wspaniała!


A ty, gdyby miłość była chorobą, chciałbyś się wyleczyć? 


OCENA: 10/10 (arcydzieło)

Czytaliście? Co sądzicie? Przede mną jeszcze dwa tomy i dodatek ^^. Ciekawe co ze sobą przyniosą...


51 komentarzy:

  1. Nieźle mnie zainteresowałaś tą książką. Też po "Panice" nie miałam ochoty na dalsze powieści tej pani, ale widzę, że chyba warto dać szansę i się przekonać. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ta bardzo się podobała, nie ma porównania z ,,Paniką" :)

      Usuń
  2. Mi również bardzo podobała się ta książka. Czytałam ją z takim zaciekawieniem, że nie mogłam się oderwać. Byłam pod wrażeniem tego, jak autorka przedstawiła nam historię, dopracowała każdy szczegół. Pozostałe tomy też mi się podobały, choć przyznam, że spodziewałam się innego zakończenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dotąd nie brałam jej jakoś specjalnie pod uwagę, ale po Twojej recenzji mam ochotę to zmienić i przeczytać Delirium :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria intryguje mnie od bardzo dawna, więc mam nadzieję, że w końcu znajdę na nią czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, mi bardzo się podobała, więc uważam, że warto ;)

      Usuń
  5. Jestem świeżo po "Panice" więc z przyjemnością sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Łoo kiedy ja to czytałam? xDD Jakoś ze dwa lata temu chyba xD Przez to nie pamiętam niektórych szczegółów, ale wiem, że podobnie jak tobie - mnie również spodobała się ta książka, jak i kolejne tomy (z tego co pamiętam, chyba trzeci spodobał mi się najbardziej, więc najlepsze dopiero przed tobą xD).
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam do czynienia z tym tytułem ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mi książka też się bardzo podobała :D

    https://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętam :D czytałam kiedyś kilka razy jej recenzję u Ciebie :)

      Usuń
  9. Czytałam i według mnie również jest arcydziełem. Pomysł na fabule genialny. Tylko nie mogę się jakoś zabrać za następne części, a jestem bardzo ciekawa co będzie dalej. Masz rację okładka jest śliczna.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno dawno temu, gdzieś na przecenach dorwałam drugi tom tej serii i przeczytałam go, oczywiście nie wiedząc, że to kolejna część Delirium, brawo ja. Nie jestem do końca pewna, ale z tego co pamiętam, to książka mi się podobała, więc może któregoś dnia przeczytam w końcu pierwszy tom i ogólnie całą serię. Szczególnie, że tak wysoko ją oceniłaś, więc podejrzewam, że warto.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na recenzję książki "Trzy i pół sekundy",
    www.bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy warto to się jeszcze okaże, bo to dopiero pierwszy tom :)

      Usuń
  11. Szczerze mówiąc, mijałam tę książkę wielokrotnie w bibliotece i nigdy jakoś nie zabrałam się nawet do przeczytania jej opisu. Teraz trochę żałuję, bo fabuła wydała mi się naprawdę ciekawa i pomysłowa. Czytałam Panikę Lauren Oliver i całkiem mi się podobała (chociaż wiele osób, tak jak Ty, jej nie lubi), więc może Delirium też przypadłoby mi do gustu. Przy następnej wizycie w bibliotece spróbuję ją wypożyczyć :)

    Pozdrowienia i buziaki! (Jeśli masz ochotę, na moim blogu trwa konkurs!)
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, zwłaszcza jeśli Panika Ci się podobała :)

      Usuń
  12. Same cytaty już mnie na swój sposób ruszyły. Zapowiada się ciekawie.
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta ksiązka jest rewelacyjna <3 jej!!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/06/white-outfit.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tę serię! Zwłaszcza Delirium.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja chciałam się za to zabrac, ale dalej chyba nie mam na to ochoty, może z czasem przyjdzie :D BOOK CRAZY OBSESSION ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam, ale jeśli tak bardzo spodobała ci się akurat z gatunku fantastyki, to myślę, że mi również przypadnie do gustu :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam pierwszą część i chociaż nie była jakaś mega, super ciekawa to w miarę przyjemnie mi się czytało :) Niestety drugiej części nigdzie znaleźć nie mogę, a szkoda bo mimo wszystko chciałabym poznać ich dalsze losy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Skoro rzekome arcydzieło, to koniecznie :D Chętnie poznam Lenę i jej chorobę... <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam i jakoś nie była zachęcona do niej, ale po twojej recenzji myślę, że po nią sięgne :)

    POzdrawiam Agaa

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie z każdym tomem historia robiła się coraz nudniejsza i bardziej przewidywalna, dlatego jeszcze nie przeczytałam dodatków i nie wiem czy chce to czytać :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam o tej serii, ale jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać. Zapowiada się doś ciekawa fabuła, więc chyba raczej się skuszę :)

    Pozdrawiam!
    Karo

    www.czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio zamówiłam tę książkę, ale jakoś nie mam na nią ochoty.


    http://holding-some-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszędzie pełno jej pozytywnych recenzji a ja nadal nie jestem przekonana. Jakoś do mnie nie przemawia... może kiedyś sięgnę, bo nie mówię jej "nie", jednak na razie wolę przeznaczyć swój czas na inne lektury ;)
    Pozdrawiam!
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic na siłę, lepiej poczekać nawet długi okres czasu niż próbować na siłę i się męczyć :(

      Usuń
  24. Od dawna interesuję się tą książką, ale w bibliotece jej nie ma a co do kupowania ciągle mam na oku inne książki... Cieszę się że Tobie się spodobała

    OdpowiedzUsuń
  25. Autorka wpadła na świetny pomysł z tematem tej książki. Jestem ciekawa, co stało się dalej. Pewnie się w sobie zakochali, bo miłość przezwycięży wszystkie przeciwności losu! :D
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam i bardzo mi sie podobała. To dość oryginalny pomysł na fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie przeczytam, bo wiem, że kilka osób się skarżyło i mi się odechciało poznawać tę serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo jak dla mnie była super (przynajmniej ta część, bo druga już nieco mniej mi się podoba...)

      Usuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥