14.10.2017

[115] Paulina Hendel ,,Żniwiarz. Czerwone słońce"

Jak mam być szczera to kompletnie nie mam pojęcia co napisać... Wyszłam troszkę z wprawy i mam lekki zastój czytelniczy, a do tego ten cały tydzień w szkole był strasznie zabiegany pod względem prób do apelu z okazji dnia nauczyciela, że po prostu czuję chaos. Ale specjalnie dla Was zbieram się w kupę, bo nie chcę by książka tak długo czekała po przeczytaniu :).



MAGDA NIE ŻYJE, A MOŻE JEDNAK?
Poprzednia część zakończyła się tragicznie, Magda zginęła, ale jednocześnie przeżyła stając się żniwiarzem! Bum! Nikt, by się tego nie spodziewał. Ona? Bycie żniwiarzem, chyba nie jest dziedziczne... A jednak, powróciła w ciele Oliwii i ma się całkiem dobrze. Teraz jej głównym celem jest zemsta na Pierwszym, ale on jakby wrósł się w ziemię, nie ma ani najmniejszego śladu po nim. I jak tu go szukać, a co dopiero dokonać zemsty? 

FELIKS, MATEUSZ - MINĄŁ ROK!
Magdzie udało się dopiero wrócić po roku, przez ten czas trochę się wydarzyło. Gdy już powraca, Feliks także chce odnaleźć Pierwszego i wytropić jego potępieńców. Mateusz ma wyrzuty sumienia, że zabił dziewczynę, choć tak naprawdę wie, że to jego ciało ją zabiło, a nie on. Mimo to czuje potrzebę odcięcia się od przeszłości, co jednak jeśli przeszłość go znajdzie? Co wtedy? Chyba czas wybrać po której stronie się stoi. 

STYL PISANIA, CZYLI POWRÓT DO TEJ NIETYPOWEJ NARRACJI
Styl nie uległ zmianie, co mi się bardzo podoba. Dalej możemy obserwować sytuację z boku. Autorka wyciska jeszcze więcej i mam wrażenie, że poprzeczka tez poszła w górę. Cały czas coś się dzieje. Nie ma momentów, w którym brakuje słowiańskiego demona. Nie ma chwili na wytchnienie. Nie ma nudy. Nie-ma. 

OPRAWA GRAFICZNA
Jak dla mnie cudowna! Po raz kolejny! Uwielbiam i nie mogę się napatrzeć. Cieszę się, że są okładki 3D. Przyznam się, że barwy drugiej części dużo bardziej mi się podobają, choć pierwsza też nie zostaje daleko w tyle. 

PODSUMOWANIE
Żniwiarz. Czerwone słońce to genialna kontynuacja pierwszego tomu. Jak dla mnie poprzeczka poszła w górę i już nie wiem czy wytrzymam do premiery trzeciego tomu! Dzieje się naprawdę dużo. Magda zostaje żniwiarzem i rzuca się wraz z innymi w pogoń za Pierwszym, po którym nie ma śladu. Mordercza wyprawa? To się jeszcze okaże! Na pewno nie ma nudy, ani zbędnych momentów. Nie da rady nawet opisać książki, bo już na samym początku ma się wrażenie, że zdradzi się za dużo. Dlatego nie będę już nic pisać, przeczytajcie, nie pożałujecie, macie moje słowo! :D 

OCENA: 9/10 (wybitna)

_________________________________________________________________
Wiem, że recenzja bardzo krótka, ale mam wrażenie, że zbyt dużo spoilerów bym musiała użyć, by bardziej nakreślić jej zarys, dlatego poprzestanę na tym. Cytatów dalej brak. Nie potrafiłam skupić się wystarczająco mocno na nich, więc musicie mi to wybaczyć, po raz kolejny. 





32 komentarze:

  1. "Pusta noc" jest w porządku i oceniam ją bardzo wysoko, ale "Czerwone słońce" to już absolutny strzał w dziesiątkę! Czekam na kolejną część <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę chciałam przeczytać tą recenzję, ale zobaczyłam na początku spoiler z poprzedniej części, dlatego kochana wybacz, ale musiałam przerwać. Żniwiarz jest jeszcze przede mną, ale już nie mogę się doczekać aż przeczytam :)

    Pozdrawiam,
    bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę nie chciałam spoilerować, ale po prostu nie wpadłam na inny nagłówek :/

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze 1 tomu, wiec to dopiero przede mną. Ale bardzo mnie nie ciągnie,bo to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam ale koniecznie musze nadrobić :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Skutecznie mnie zachęciłaś do przeczytania! Zapowiada się naprawdę obiecująco, więc liczę na to, że książka spodoba mi się równie bardzo jak Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tom pierwszy czytałam - był na plus. Z czasem być może i po ten sięgnę, aby dowiedzieć się o dalszych losach bohaterów/ bohaterki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie planuję przeczytać obie części Żniwiarza :) mam nadzieję, że mi się spodobają!

    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele osób chwali, ale ja ciągle nie mam przekonania. Pewnie jednak spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele osób chwali, ale nie mam przekonania, choć pewnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba sobie zaspojlerowałam pierwszy tom, to już kompletnie nie wiem, czy po niego sięgnę :D Super, że kontynuacja przebiła pierwszy tom i ogromnie się cieszę, że miałaś przyjemność z czytania :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam okazję zapoznać się z obiema częściami (drugą skończyłam ledwie wczoraj) i choć nie byłam nimi zachwycona tak mocno jak ty, to jednak śmiało mogę powiedzieć, że były naprawdę dobre i wprost nie mogę się doczekać kontynuacji... zakończenie W TAKIM MOMENCIE to zUo nieczyste. Aż ma się ochotę kogoś palnąć gałązką.. ;)

    Pozdrawiam cieplutko^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo osób poleca :) Muszę w końcu się za nią zabrać :P Do tego okładki tych książek bardzo mi się podobają.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu i muszę wreszcie to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja córka czytała pierwszą część. Musze kupić jej kolejną. Super, ze jest taka fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po takiej dobrej opinii chyba muszę sięgnąć po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam w planie obie części. Kusicie wszyscy bardzo, ale $$$ brak, więc nie ma książki w domu, ;/

    OdpowiedzUsuń
  17. Też miałam problem z recenzją, bo żeby coś napisac, trzeba zdradzić dużo szczegółów, a to psuje zabawę z czytania. Ta część podobała mi się bardziej niż pierwsza. Zwłaszcza to przyspieszenie akcji.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥