17.07.2019

[210] Martyna Senator ,,Z ciszy"

Moje zaskoczenie rosło z całą serią, a dotyczyło na samym początku tylko faktu pojawiania się kolejnych tomów. Ten jest już ostatni z tego cyklu, jak wypadł? Bo nie wiem czy pamiętacie u mnie raczej kolejne tomy były w odbiorze coraz to lepsze... 

,,Bo muzyka to nie tylko nuty. To przede wszystkim emocje, które za nimi stoją."


ZOJA I FILIP
Zoja to dziewczyna, która właśnie skończyła liceum, jest świeżo po napisaniu matury. Dziewczyna bardzo chętnie udziela się w studiu tatuażu swojego taty, spędza czas ze swoim dziadkiem, a także aktywnie jeździ do schroniska jako wolontariuszka. Filip to student pierwszego roku, którego zainteresowanie są algorytmy. On mieszka w Warszawie, a ona w Krakowie, czy ich spotkanie ma jakikolwiek sens?  

SCHRONISKO, HIV I ...
Mam wrażenie, że w tej książce autorka chciała zawrzeć jak najwięcej drugiego dna, które miało być ważne. Jak napisałam dwoma z tych problemów jest otoczka schroniska i przerażające zachowania ludzi w stosunku do zwierząt (zwłaszcza w okresie wakacji), pisarka jednak nie zaprzestaje na tym jednym ważnym elemencie, ale wprowadza też temat choroby HIV (moim subiektywnym zdaniem lekko na siłę). 

SPOILER! Zaznacz ten tekst myszką, by go przeczytać ;). Ostatnim wątkiem pojawiającym się w książce jest GWAŁT. Mam wrażenie, że w tej powieści autorka nieco przedobrzyła i dla mnie osiągnęła odwrotny skutek od planowanego, ponieważ w poprzednich częściach skupiała się raczej na jednym ważnym problemie, że tak to ujmę, a tutaj jest ich aż trzy, co dla mnie dało rezultat tego, że czułam wprowadzenie ich na siłę i po prostu, gdy występowały czułam ich sztuczność. Dla mnie w sumie to taki największy minus tej historii.


BOHATEROWIE, STYL I POPRZEDNIE TOMY
Jeżeli chodzi o postacie to tym razem niby się polubiliśmy, ale jednak nie do końca. Ani Zoja, ani Filip w pełni nie przypadli mi do gustu, jakoś te poprzednie postacie bardziej skradły moje serce, no i ciężko mi trochę było nie odbierać ich jako osoby o kilka lat starsze, bo tak było w poprzednich trzech częściach. Styl autorki nadal jest bardzo przyjemny i wciąż czyta się te książki niesamowicie szybko. Jeżeli chodzi o znajomość poprzednich tomów, to można śmiało czytać bez wiedzy na ich temat, bo każdy jest o kimś innym, aczkolwiek fajniej jest je znać, żeby wiedzieć o tych nieistotnych powiązaniach ;). Jak miałabym stworzyć podium dla tej serii, to pierwsze miejsce zajęłaby druga część (Z otchłani), bo według mnie była najlepsza, zaraz za nią byłaby trzecia część (Z nicości), następnie byłyby już nieco słabsze według mnie części, czyli pierwszy (Z popiołów) i czwarty tom.

OPRAWA GRAFICZNA
Grzbiety całej serii prezentują się genialnie! A jeżeli chodzi o okładki to umieściłabym je w takiej samej kolejności jak pod względem fabularnym, czyli od najładniejszej drugiej części, następnie trzeciej, potem czwartej i na końcu pierwszej. 


PODSUMOWUJĄC
Z ciszy to czwarta część i zarazem ostatnia cyklu ,,Z miłości". Dla mnie ten tom był nieco słabszy niż dwa środkowe, ale pierwszy też nie skradł mojego serca, stąd wniosek, że moim subiektywnym zdaniem pierwsza i ostatnia część tego cyklu są słabsze od dwóch środkowych. Nie oznacza to jednak, że nie są warte przeczytania. Każda z tych książek niosła ze sobą jakieś ważne morały, ta miała ich trochę więcej niż reszta (co w moim odczuciu niestety było minusem). Fajną sprawą jest to, że można je czytać bez znajomości poprzednich tomów. Oprawa graficzna jest super, zwłaszcza grzbiety książek! :) 

OCENA: 6/10 (dobra)

Za możliwość przeczytania książki przed premierą bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu:

Czytaliście poprzednie tomy? Który najbardziej się Wam podobał? Zamierzacie sięgnąć po tę historię? :) Koniecznie dajcie znać!





8 komentarzy:

  1. Ta seria jeszcze przede mną, ale na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę poznać całą serię, bo wydaje mi się, że jest ciekawa. Mam nadzieję, że w końcu to zrobię. :D
    Lubię takie nieistotne powiązania w książkach, które niby mają ze sobą nic wspólnego. :)

    myslizglowywylatujace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Możliwe, że się skusze na te serię, gdyż czytam ciągle dobre opinie :)
    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dopiero mam te książki przed sobą, ale Hayles czytała i bardzo jej się podobało. :)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥