19.11.2017

[120] Martyna Senator ,,Z popiołów"

Już bardzo dawno nie czytałam takiej zwykłej, prostej i obyczajowej historii, podczas czytania uświadomiłam sobie jak bardzo mi tego brakowało. Tej nuty zwyczajności i normalności, świata codziennego, a nie samej fantastyki.

,,Czasami diabeł przybiera postać anioła tylko po to, 
żeby zwabić człowieka w sam środek piekła. "



SARA I MICHAŁ
Sara to studentka II stopnia (cokolwiek to znaczy), która mieszka w Krakowie wraz z przyjaciółką Kaśką. Jest to cicha dziewczyna skrzywdzona przez przeszłość. Dobrze znany motyw prawda? Ale spokojnie, nie jest tak źle. Pewnego dnia wracając z uczelni z opresji ratuje ją Michał, który jest barmanem i tak właśnie zaczyna się ich znajomość. W przypływie odwagi dziewczyna zgadza się zaśpiewać w podupadającym barze i... Wszystko toczy się dalej :). 

TRAGICZNA PRZESZŁOŚĆ, 
CZYLI DOBRZE ZNANY MOTYW W TEGO TYPU KSIĄŻKACH
Wydawałoby się, że takich książek jest masa i nie oszukując właśnie jest. Dołącza kolejna do tego typu. Ale jest coś co różni te książki: jedne Wam się spodobają, inne nie. W tym wypadku jestem pozytywnie zaskoczona, bo bardzo mi się spodobała. Może po części wynika to z faktu, że naczytałam się ostatnio za dużo fantastyki i jak na razie mam jej dość, albo z tego, że była naprawdę dobra. Ciężko jest mi to ocenić, ale opowiem Wam o plusach i minusach tej historii, to może sami wyciągnięcie wnioski. 


BOHATEROWIE
W sumie tutaj na głównym planie jest Sara i Michał, a na dalszym ludzie ich otaczający, więc nie będę się w to zagłębiać, tylko przedstawię Wam tą dwójkę. Sara jest małomówna, inteligenta i sprawia pozory osoby niewinnej, takie cichutkiej, skromniutkiej, a w rzeczywistości jest skryta i zamknięta w sobie. Czasami właśnie ta skrytość i trzymanie się tylko wyznaczonych zasad mnie irytowało, ale z czasem to się zmienia, bo Sara zaczyna się otwierać. Jeżeli chodzi o Michała to cechuje go wyjątkowa cierpliwość, troska i dobroduszność. Jest bardzo taktowny, wie kiedy nie należy ciągnąć tematu czy naciskać. 

TO COŚ
Jak już wspominałam nie wiem do końca co ta książka ma takiego fajnego, ale ma "to coś". Od jakiegoś czasu mam lekki zastój czytelniczy, nic do końca nie potrafi mnie wciągnąć, potrafię przerwać w najbardziej kulminacyjnym momencie, bo mnie nudzi. A tutaj? Obiecuję sobie przeczytać dwadzieścia stron, a kończę na stu. Sama nie wiem jak, ale czyta się ją błyskawicznie. Nie jest wymagająca, po prostu jest przyjemna i lekka, nie trzeba przy niej za dużo myśleć, próbować odgadnąć jakiegoś wątku kryminalnego czy zagadki, wszystko to nie występuje w niej. A mimo to ciekawi, interesuje.


STYL AUTORKI
Dam dam dam dammm... Kolejna książka polskiego, a właściwie polskiej autorki, którą przeczytałam i wiecie co? O dziwo żyję i nie mam ochoty tupać z rozgoryczenia i żalu nad słabym poziomem. Wcześniej w ogóle nie czytałam polskich książek, a ostatnimi czasy zastanawiam się o co mi chodziło, przecież natrafiam teraz na same dobre i co ważniejsze - polskie - książki. Jeżeli chodzi o tę powieść to styl jest milusi ( o ile w ogóle mogę tak powiedzieć... xD). Tak przyjemnie i szybko się czyta, że nie wiesz kiedy, a już kończysz lekturę. 

OPRAWA GRAFICZNA
Zastanawiam się czy kiedykolwiek doczepię się do okładek tego wydawnictwa. Serio. Jak na razie wszystkie trafiają w mój gust, jedna bardziej, drugie troszkę mniej, ale jeszcze nie było przypadku, że któraś całkowicie mi się nie spodobała. W tym wypadku jest tak samo. Okładka jak okładka, podoba mi się, ale to grzbiet skradł moje serce. Może wiecie, może nie, ale bardzo przykładam do nich uwagę, bo to właśnie je widać na półce, więc po prostu tym jestem oczarowana. Cudownie prezentuje się z innymi książkami! W środku zastaje nas cudowna estetyka, bo książka jest przyjemna dla oka. Perspektywy i rozdziały są wyraźnie zaznaczone, co wspomaga proces czytania.


PODSUMOWUJĄC
Z popiołów to naprawdę dobra obyczajówka. Sama nie wiem co ma w sobie, niby nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale ma to coś, co sprawia, że czyta się ją niesamowicie szybko! Jeżeli chodzi o bohaterów to w większej mierze ich polubiłam, było tam kilka irytujących cech, ale tak mało wychodzących na pierwszy plan, że nie zwróciłam na nie szczególnej uwagi. Książkę polecam fanom obyczajówek z trudną przeszłością bohaterów, albo osobom, które lubią lektury przyjemne w czytaniu. 

OCENA: 8/10 (rewelacyjna)


Za możliwość przeczytania książki przed premierą serdecznie dziękuję wydawnictwu:


Czytaliście coś autorki? Zamierzacie zapoznać się z tą książką? Co tam u Was nowego, czytacie coś ciekawego? :)


25 komentarzy:

  1. Czytam same pozytywne opinie o tej książce, a to znak, że wreszcie muszę ją upolować i przeczytać.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze książek tej autorki, ale ''Z popiołów'' mam na swojej liście. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością niedługo się za nią zabiorę. Polscy autorzy ostatnio są coraz lepsi i wbrew pozorom można trafić na dobre książki.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uważam, że jest to świetna powieść. Niby zwyczajna, ale ma właśnie w sobie ,,to coś''.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa książka, można miło spędzić przy niej czas :D Czekam na drugi tom ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a dopiero dzisiaj na blogu Cyrysi dowiedziałam się, że będą kolejne tomy xD Myślałam, że to pojedyncza książka XDD

      Usuń
  6. Zgodzę się z tym, że ta książka ma co "coś" bo chociaż znalazłam trochę wad, które mi się nie podobały, to jednak powieść mi się podobała. Bohaterowie naprawdę fajni.
    2 część będzie z historią Kaśki, więc na pewno będzie fajnie, bo ona jest śmieszna. :d

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że podobne podejście mamy do polskich autorów...książkę mam już na uwadze, ale kiedy sięgnę - diabli wiedza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To, że jest na II stopniu to znaczy że robi magistra:)
    A początek brzmi trochę jak fabuła filmu "Wygrane marzenia" czy bardziej angielski tytuł "Coyote ugly". Nie wiem czy sięgnę po tą obyczajówkę. Bo nie dość że gatunek srednio mi pasuje, to nie jestem przekonana zbytnio do polskich autorów.

    Pozdrawiam,
    Paulina :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa i wszystko stało się jasne :) Dzięki za wyjaśnienie <3 :*
      Rozumiem, bo sama nie byłam przekonana, więc nie namawiam, ale też nie odradzam :)

      Usuń
  9. Naczytałam się tylu pozytywnych opinii że na pewno sięgnę po ta książkę, nie wiem tylko czy w tym roku się jeszcze wyrobię bo ta lista książek do przeczytania rośnie i rośnie w zatrważającym tempie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czwarta strona faktycznie szaleje ze swoimi pięknymi okładkami. I rozumie to, że miałaś przesyt fantastyki - ja staram się czytać gatunki na przemian. Co do książki, to ostatnio pojawia się wszędzie na Bookstagramie, ale wciąż mam w sobie małe uprzedzenie do powieści polskich autorów i nie jestem do końca przekonana do Z popiołów. Może kiedyś, gdy znajdę ją w swojej bibliotece, zdecyduję się ją wypożyczyć, ale nie będzie to moim priorytetem :)

    Pozdrawiam!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się tak czytać, żeby nic mi się nie znudziło, ale po prostu tak jakoś wyszło :/
      Rozumiem, jeżeli chodzi o polskich autorów :)

      Usuń
  11. Jeśli czyta się szybko i z przyjemnością, to jestem na tak. :) Poza tym, historia, może schematyczna, ale myślę, że przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem naprawdę zaciekawiona tą powieścią :)
    Wydaję się naprawdę ciekawa i intrygująca ;)
    Pozdrawiam, Tiggerss
    https://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna i ciekawa recenzja. Książka czeka w kolejce do recenzji. Po przeczytaniu twojej recenzji mam jeszcze większe parcie aby jak najszybciej skończyć książkę, którą wlaśnie się zajmuje !

    Pozdrawiam
    Ania z http://zapiski-ksiazkoholiczki.blogspot.com/
    Oczywiscie zapraszam do nas !

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥