19.05.2016

CIY- Pieguski (ciasteczka) ♡

Dzisiaj nietypowy post, jak na mój blog, czyli CIY - przepis na pieguski (ciasteczka). Dzisiaj podam Wam przepis na pyszne ciasteczka, lekko przeze mnie zmodyfikowany, ponieważ ciut zmieniłam go niż oryginalny, ale wychodzą pyszne, zapraszam!





~ 200g zimnego masła
~ 2 szklanki mąki pszennej
~ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
~ szczypta soli
~ 6 łyżek brązowego cukru
~ 100g / 110g białego cukru
~ 3 łyżeczki ekstraktu z wanilii /lub 2 łyżeczki cukru waniliowego
~ 2 duże jajka
~ 300g ciemnej czekolady (dwie tabliczki)



Piekarnik nagrzewać do 180 stopni.
Wszystkie składniki, oprócz czekolady umieścić w misce lub na desce do ciasta i zagnieść rękami dokładnie wszystkie składniki do uzyskania zbitej masy.
Uformować średniej wielkości kulki (rosną dość duże) i umieścić je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Wskazówka: Nie spłaszczać dłonią!

Czekoladę pokroić na mniejsze kawałki, a następnie wcisnąć je w ciastka (i tutaj właśnie ciastka się lekko spłaszczą).
Piec w 180 stopnia około 15 minut do zarumienienia.
Upieczone wyjąć i przestudzić chwilkę na blaszce.

Wskazówka: Ja piekę na cztery tury,  ponieważ inaczej się zlepiają ze sobą, piekę mniej więcej bo 9 ciastek na blaszce. 

Powinno wyjść koło 20-25 ciastek ;)








Mam nadzieję, że mimo iż post inny Wam się spodobał. Jak ktoś zrobi to niech pisze jak wyszły ;)



Podobał Wam się post tego typu?
Chcecie takich więcej?
Koniecznie piszcie komentarze! 



39 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie :) muszę w najbliższym czasie wykorzystać ten przepis ;) nie mam nic przeciwko takim postom, czekam wręcz na więcej <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wygląda ;)
    Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić! Kocham te pieguski ze sklepu :D Ale te kalorie... heh ;D Dlatego to u mnie rzadkość.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają apetycznie, aż mam ochotę na ciastka... To znaczy mam ochote na cololwiek bo nie jadłam od rana, ale jak widzę twoje ciastka jestem jeszcze bardziej głodna ;-;

    Zrobilabym chętnie, gdybym nie była beztalencien jeśli chodzi o gotowanie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Robie bardzo podobne i są pyszne a te na pewno zrobię!:) Oby więcej takich postów;)

    kllaudus.blogspot.com
    Przyjmuje wymianę obserwacji!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm minam bardzo apetycznie wyglądają. Więcej takich postów <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciastka wyglądają świetnie, mam nadzieję że znajdę czas żeby takie upiec :)

    http://aanaxie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie za niedługo mam urodziny to przygotuje takie ciastka :)
    http://gameoftroneszlis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda to smakowicie. Zostałaś otagowana. krainamoliksiazkowych.blogspot.com/2016/05/zalotny-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za otagowanie :) Postaram się w najbliższym czasie odpowiedzieć na tag :)

      Usuń
  10. Smacznie wyglądają i napewno tak smakują. :)
    Zawsze lubię tu zaglądać i wyczekiwać postów- jak dla mnie Twój blogowy świat jest dla mnie w 100% profesjonalny. Zajrzyj czasem do mojego, małego świata:

    http://pasjealifasion.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kurczę, jak piszesz komentarze to zawsze bardzo miło mi się robi :) Cieszę się, że lubisz mojego bloga i często tutaj zaglądasz, nawet sobie nie wyobrażasz jakie to dla mnie ważne, że ktoś tak bardzo lubi świat, który tworzę :) Zaglądam do Ciebie jak znajduję chwilę czasu ;) Zaraz też zerknę :)

      Usuń
  11. Wyglądają naprawdę apetycznie, ale dania z czekoladami nie są zbawienne dla mojej cery ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają jak z reklamy :D
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapisuję w zakładkach i robię jutro, nie ma mowy, że nie !


    http://nonstopyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam z podobnego przepisu i wyszły bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham ciasteczka, a te ze zdjęć wyglądają pysznie! Myślę, że kiedyś wypróbuję przepis ^^ Aktualnie zajadam się w owsianych zrobionych wczoraj wieczorem :D

    → borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam te ciastka :) miłego dnia!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też robie samodzielnie ciastka, ale takie białkowe dietetyczne ;)
    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pieguski to zdecydowanie moje ulubione ciastka :)


    Pozdrawiam cieplutko, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. oho! Będę musiała zrobić, wyglądają smakowicie :)
    http://photo-ejcz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie banalne! Zrobię jakąś wersję fit :) Mniam mniam! Smaka narobiłaś

    Pozdrawiam!
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  21. Żeby oprócz pysznych ciasteczek, mieć także zdrowe ciasteczka, to niestety trzeba by było zmienić kilka składników.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na coś niezdrowego ;)

      Usuń
  22. Kocham pieguski!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. O mamo ale bym zjadła ;D dziwne, że ta czekolada się nie rozlała :D

    gitaraiszpilki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepysznie wyglądają!!!Aż odrazu mam ochotę je upiec!❤️
    MÓJ BLOG ---> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłaś mi megasnego smaka na nie i bym sobie własnie teraz takie zjadła!!!

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  26. aaaaach pieguski *.*
    wyszły Ci idealne <3
    zapraszam ♥

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny przepis!
    Koniecznie muszę wypróbować ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Pieguski wyglądają bardzo apetycznie. Kiedyś próbowałam je upiec ale mi całkowicie nie wyszły.
    Pozdrawiam.
    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny przepis. Ostatnio szukałam jakiegoś na ciastka i Twojego na pewno wypróbuję :)


    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥