29.04.2018

[146] Mathilde Aloha ,,Story of Bad Boys"

Hejka (choć raczej mało kiedy się witam), tyle mnie tutaj nie było, że niemal czuję się jak gość, a nie właściciel tego miejsca... Słowa tłumaczeń czy innych dygresji zawsze zostawiam na koniec, ale nie tym razem. Choć obejdzie się bez tłumaczenia, to mam zamiar teraz, w majówkę nadrobić braki i dowiedzieć się co ciekawego ominęło mnie w czasie, gdy moje życie składało się tylko z książek, do nauki rzecz jasna. A teraz już przejdę do właściwego tematu jakim jest książka, która autentycznie mnie zaskoczyła!

,, - Znasz After. Płomień pod moją skórą, tę powieść Anny Todd?
- Tak - odpowiadam, coś podejrzewając. - Ale nie widzę związku między tą historią a Cameronem i mną."


NOWY START - WYJAZD NA STUDIA
Lilliana Wilson to dziewczyna pragnąca nowego startu, jej życie nie do końca jest usłane różami, a licealne wydarzenia nie dają jej spokoju. Ceną wolności są studia daleko od domu, dlatego wybiera Los Angeles i jeden z najbardziej znanych uniwersytetów, czyli UCLA. Zaplanowała sobie wszystko, przyszłość, dyplom, podróże. Bezpieczeństwo. Jednak już pierwszego dnia nie wszystko idzie po jej myśli, bo w wyniku pewnej omyłki dostaje współlokatorów, a nie współlokatorki. 

NIE MIAŁAŚ BYĆ FACETEM?
Jej nowi współlokatorzy w wyniku błędu administracji kampusu to faceci! Evan jest niczym starszy brat, od razu nawiązuje się między nimi porozumienie i nić przyjaźni. Niestety drugi współlokator, nie jest już tak pokojowo nastawiony. Jakim cudem ta dwójka się przyjaźni, skoro są tak różni od siebie?! Cameron to tajemniczy, zimny i zdystansowany dupek, budzący uczucia których nie jest w stanie się zrozumieć.


O BOHATERACH
Lili moim zdaniem jest bardzo sympatyczną i otwartą dziewczyną, która na dodatek nie szuka konfliktów, a gdy takowe się pojawią momentalnie szuka sposobu na rozładowanie napięcia i pogodzenie się. Bardzo miło było czytać powieść, która była prowadzona jej oczami. Wiadomo było tam troszkę głupiego myślenia typu wyparcia i zaprzeczenia samej sobie, że ktoś się jej podoba, ale w porównaniu do podobnych bohaterek książek ze zbliżonym wątkiem, to ta była wyjątkowo inteligentna, bystra i ludzka. Co do jej współlokatorów, to Evana od razu polubiłam, choć nie do końca jego sposób bycia pasuje mi do tytułu książki, bo w końcu historia miała być o złych chłopcach, a nie milutkim starszym bracie, choć może to i dobrze, bo Cameron wszystko nadrabia. Nikogo chyba też nie zdziwi, że kibicuję Cam'owi, który jest dupkiem i troskliwym facetem jeśli zechce? Nie? No to super. Reszta drugoplanowych bohaterów nie jest może mocno zarysowana, ale paczka przyjaciół chłopaków, jest naprawdę zabawna, więc jak najbardziej na plus! :)

I GDZIE CI "BAD BOYS"?
No tak, to w pewnym sensie jedyne czego mi zabrakło. Przyznam, że historia wydaje się schematyczna, ale autorka zadbała o coś oryginalnego co w domyśle jest posmakiem gangsterskim. Nie do końca mogę się wypowiedzieć w którą dokładnie pójdzie stronę, ale czuję, że będzie to nielegalne i fascynujące zarazem. Na razie ten tom zrodził więcej pytań niż odpowiedzi i jest zaledwie przedsmakiem tego co ma się wydarzyć, ale liczę, że drugi rozwieje choć połowę moich pytań, bo jestem strasznie, ale to strasznie ciekawa co wydarzy się dalej! Przyznaję się z ręką na sercu, że spodziewałam się dość oklepanego schematu, a okazało się, że jest to naprawdę wciągająca, zabawna i fascynująca historia! Jestem pod wrażeniem!


MINUSY?
Tak jak wspominałam jedynym dla mnie minusem było tempo akcji, autorka nie chciała nas zamęczyć wątkiem miłosnym, więc dawkowała wszystko, co w innym wypadku uznałabym za plus, ale w tym byłam w gorącej wodzie kąpana, i po prostu nie mogłam wytrzymać co będzie dalej, a jak się okazało na końcu wszystko dopiero przede mną! Jak żyć, kiedy drugi tom dopiero w czerwcu, a trzeciego nie widać na horyzoncie? Może wyda Wam się to śmieszne, ale ta historia tak mnie urzekła, że jeszcze kilka godzin po jej odłożeniu dalej nie mogę się od niej uwolnić i fantazjuję co wydarzy się dalej. Kac książkowy jak nic! Pilnie potrzebuję drugiego tomu, który w oryginale okazuje się być po francusku... No to sobie poczekamy do czerwca :(.

OPRAWA GRAFICZNA
Wszystko jest estetyczne, przez strony się niemal płynie, ale to pewnie też zawdzięczamy niesamowicie wciągającemu stylowi pisania. Co do okładki to jedynie nie podoba mi się ten chłopak, ale całość bardzo ładnie się prezentuje i kojarzy z upragnionymi wakacjami, które już za rogiem! Pomysł na wydanie drugiego tomu z taką samą okładką, tyle że w innym kolorze, może nie jest aktualnie najoryginalniejszy, ale mi się podoba! <3


PODSUMOWUJĄC
Story of Bad Boys to naprawdę wciągająca i wyrywająca się z typowego schematu książka! Autorka postawiła na wzmocnienie opowieści oryginalnymi wątkami, które tylko pobudzają wyobraźnię, ale niestety muszą zaczekać na insynuacje do kolejnego tomu, bo w tym jest zaledwie przedsmakiem tego, co może się wydarzyć. Trzymam kciuki, by było jeszcze lepiej. Na razie jestem oczarowana całą historią, która nie da mi żyć przez kilka kolejnych dni. Bohaterowie są sympatyczni, realni - z wadami jak i zaletami, a także z celami na przyszłość. Moim zdaniem ta historia prosi się o przeczytanie przed początkiem lata, bo niebywale wprawia w letni klimat, a także jest doskonałą rozrywką na cieplejsze dni. Z całego serca ją polecam!!!

OCENA: 9/10 (wybitna)

Za możliwość przeczytania książki przed premierą serdecznie dziękuję wydawnictwu:

Znacie już tę historię? Bo zdaję sobie sprawę, że nie jestem aż tak na bieżąco skoro za chwilę rozpocznie się maj... Osobiście gorąco polecam! Jest wspaniała! Nie pożałujecie ;).


12 komentarzy:

  1. Zbyt młodzieżowo-zwyczajna jak dla mnie :)
    Ten cytat za to mnie rozwalił o stronie spania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ;)
      Ten cytat jest super XD Jeszcze długo się śmiałam jak go przepisywałam na komputer, a w książce dość sporo jest takich zabawnych uwag.

      Usuń
  2. Co prawda, myślę, że nie jest to już książka na mój target wiekowy, ale dzięki twojemu entuzjazmowi, nie można przejść obok niej obojętnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym była młodsza to pewnie sięgnęłabym po tę lekturę, ale teraz jużnie ciągnie mnie do takich historii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, bo sama już do niektórych historii nie potrafię się przekonać :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie w wieku 20 lat juz troche sie wydaje taka naciagana i chyba do młodszych odbiorców :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/04/z-motywem-kwiatow.html

    OdpowiedzUsuń
  5. No to teraz nieźle mnie zaskoczyłaś. Dostałam propozycję zrecenzowania tej książki, ale ostatecznie zdecydowałam się na inną, bo ta wydawała mi się właśnie zbyt schematyczna i taka... typowa. Do bólu. A tu widzę, że Tobie bardzo przypadła do gustu i wcale nie była tak banalna, jak mi się wydawało. Cóż, może kiedyś rozejrzę się za nią w mojej bibliotece... ;)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zachwycona!! Jest dostępna wersja francuska 3 tomu opowiesci, ale czy któraś wie coś na temat kiedy zostanie ona przetłumaczona na polski??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam pojęcia czy zostanie przetłumaczona, ale liczę że tak, bo jestem ciekawa jak to się zakończy.

      Usuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥