12.03.2019

[193] Anna Ciarkowska ,,Pestki"

Lubicie poezję? Czytaliście którykolwiek zbiór Rupi Kaur, albo może kojarzycie poprzednie dzieło Ciarkowskiej? Jeżeli nawet odpowiedzieliście nie, to ten zbiór jest idealnym momentem na spróbowanie, ponieważ jest sposobem opisania tak bardzo znanych nam wszystkim codziennych sytuacji czy chociażby pojedynczych zdań, że powinien to przeczytać każdy! :)

PESTKI
Z początku ten tytuł nic mi nie mówił i podchodziłam przez niego dość sceptycznie do książki, bo nie miałam pojęcia o czym jest, ale gdy przeczytałam parę pierwszych tekstów to od razu się zauroczyłam. Zaś na samym końcu uznałam, że ten tytuł jest genialny dla tego tomiku i naprawdę adekwatny do treści. Są to nasze metaforyczne pestki tego co nas otacza, co nam wmówiono, czy jak pokazywano społeczeństwo.


DOTYCZY KAŻDEGO
Osobiście uważam, że nie znajdzie się choć jedna osoba, która nie słyszała tytułu jednego z tekstów, bo są one tak uniwersalne, tak codzienne i tak normalne, że byłam w szoku, że można je ubrać w tak dogłębne słowa, które się przeżywa i które trafiają wewnątrz siebie, ponieważ są tak doskonale nam znane. Pomysł na tytuły jest genialny, bo jak wspomniałam są to charakterystyczne zdania, które zaczynają dany tekst. Dla przykładu kilka z nich: jak będziesz duża to zrozumiesz, bo cię oddam, nie udawaj, ludzie patrzą, ja w twoim wieku, chłopcy już tak mają, wszyscy tak robią, tego kwiatu jest pół światu, nie dzwoń pierwsza, potrzebujesz faceta, inni mają gorzej. I wiele, wiele innych. Są taką piękną i codzienną obserwacją naszego życia. Jestem zachwycona całym tomem, choć czwarta część najmniej mi się spodobała. Poza tym mało o której książce można powiedzieć, że jest błyskotliwa. Jak pisałam pokazuje prawdy o życiu, doświadczeniu, społeczeństwie, ale także o ramach i formach, wytłumaczeniach i wymówkach przekazywanych z pokolenia na pokolenie.

OPRAWA GRAFICZNA
Tutaj także jestem na "tak". Jest jednocześnie prosta, ale ma to coś w sobie co przyciąga wzrok i zastanawia co może kryć książka z taką okładką. W środku jest porządek i estetyka, która jest bardzo przyjemna dla oka, dzięki czemu przez tomik się płynie.


PODSUMOWUJĄC
Pestki to zbiór tekstów, które są niesłychanie prawdziwe, pełne emocji i przedstawienia otaczającego nas świata. Przedstawienia doświadczeń, społeczeństwa oraz form w jakie próbuje nas wcisnąć. Znajdują się w nim uniwersalne i autentyczne zdania, które usłyszał każdy z nas przynajmniej (!) raz. Osobiście jestem zachwycona tym tomikiem, ponieważ raczej podchodziłam do niego sceptycznie, a zaskoczył mnie naprawdę mocno i pozytywnie. Jedyne co mi zostało to polecać go, ponieważ naprawdę jest tego wart! <3


OCENA: 10/10 (arcydzieło)

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:

Macie zamiar przeczytać? Co sądzicie na temat poprzedniego zbioru autorki? Bo chyba sięgnę, skoro ten okazał się tak wspaniały! :)

P.S. Wiem, że zdjęcia są niewymiarowe, ale jak je obrobiłam inaczej to tekstu nie dało się przeczytać, a chciałam Wam pokazać na przykładach jak to wygląda ;) (na moim ig będzie trochę więcej).


15 komentarzy:

  1. Hmm... Książka odbiega od moich wyobrażeń, a też początkowo nie miałam ochoty jej czytać. Naprawdę mnie zaciekawiłaś, więc może spróbuję się przekonać na własne skórze, co w niej takiego jest.

    swiatwedlugkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale wysoka ocena bardzo mocno zachęca do jej lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. o ja myślę, że znalazłabym coś w pestkach dla siebie :D Nie dziei Ci się, ze ten tomik Cię zachwycił

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka faktycznie intrygująca - prosta, całkowicie kryje to, co skrywa w środku. I ten tytuł! Nigdy nie czytałam poezji, jakoś siebie w tym nie widzę, ale może może kiedyś :)
    Pozdrawiam!

    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej autorce. I chociaż nie przepadam za takimi tekstami to chyba tej książce dam w przyszłości szansę, gdyż zwyczajnie mnie nią zaciekawiłaś.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow. Tak wysoka ocena mnie przekonała. Z chęcią się za nią rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że mogłabym się na nią skusić. :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuje tytuł. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥