26.10.2016

[53] J.K.Rowling ,,Harry Potter i Czara Ognia"

Po trzech tomach z niecierpliwością wyczekiwałam tego, aż dowiem się co będzie się działo w czwartym, jednak byłam lekko przerażona tym, że kolejny tom jest grubszy, ponieważ bałam się, że będzie na siłę przeciągany, ale nic takiego nie odczułam!

,,Jeśli chcesz poznać człowieka, patrz jak traktuje podwładnych, a nie równych sobie.''



W tym roku w Hogwarcie dużo się będzie działo. W Szkole magii i Czarodziejstwa od bardzo dawna zostanie odnowiony Turniej Trójmagiczny, w nieco już bezpieczniejszej formie. Z tego powodu, zgodnie z starymi zasadami, w turnieju uczestniczyć będą reprezentanci innych szkół ( z Bułgarii i Francji), wybranych przez Czarę Ognia. Z każdej szkoły może zostać wybrany tylko JEDEN kandydat. Dziwnym trafem zostają wybrani czterej uczestnicy, co budzi lęk i niedowierzanie, jednak trzeba pogodzić się z tą skomplikowaną sytuacją. 

,,Nie lubię takich, którzy atakują, kiedy przeciwnik jest do nich odwrócony plecami (...). Tak robią tylko śmierdzące tchórze i szumowiny...''

Jak każda część tak i ta zaczyna się od wakacji i na nich kończy. Nie wiem, czy tylko ja tak mam, ale jakoś nie za bardzo mnie ciekawi co Harry robi w wakacje, bo nie jest to tak zajmujące jak życie w Hogwarcie, dlatego mnie raczej nudzi i mam problemy z czytaniem początków. Jednak nie jest tak źle, bo później zostaje to wynagrodzone. A może po prostu jest mi ciężko,bo czytam to pierwszy raz,a mam wrażenie, że kolejny będzie już tylko lepszy :).

,,Zagłuszanie bólu na jakiś czas sprawia, że powraca ze zdwojoną siłą.''

Harry Potter to legenda, jego imię zna każdy szanujący się czarodziej, jednak w rzeczywistości jak już możemy się przekonać jest zwykłym chłopcem, który też nie ma w życiu łatwo jako sierota. Pokonał samego Voldemorta i stąd jego popularność, choć wcale nie pragnie sławy. Jego bliznę zna niemal każdy, jest pamiątką po tym strasznym wydarzeniu, jednak co się stanie, gdy blizna zacznie go boleć? Czyżby to były jakieś znaki?

,,Nadejdzie czas, w którym będziecie musieli wybierać między tym, co słuszne, a tym, co łatwe.''

Turniej Trójmagiczny zrobi ogromne zamieszanie, podekscytowanie i sprzeczne uczucia wśród uczniów i nauczycieli. Da to szansę tym, którzy chcą Harremu dopiec, ale nie tylko im... Chaos ogarnia świat czarodziei, przez pewne wydarzenia, które zaczynają być bardzo podejrzane. Czy ma to jakikolwiek związek z pogłoskami o powrocie Lorda Voldemorta? Czy Sami-Wiecie-Kto powróci jeszcze silniejszy niż był? 

,,Tak trudno nam oprzeć się pokusie zrobienia wrażenia na innych, kiedy jesteśmy razem.''

Tajemnicze zniknięcia osób z Ministerstwa Magii, dziwne zachowanie podczas mistrzostw świata w quidditchu, czara ognia, która robi pomyłkę wyrzucając czworo uczniów oraz zadania z którymi przyjdzie zmierzyć się reprezentantom to tylko garstka tego co będzie się działo w czwartej części, a uwierzcie mi, będzie się dużo działo. Książka jest zbudowana w sposób, którego do samego końca nie da rady przewidzieć, a nawet tam okaże się, że autorka nas może zaskoczyć... Ten magiczny świat jest piękny, koniecznie go odwiedźcie! 



Moja ocena: 10/10 (arcydzieło)



39 komentarzy:

  1. Nie przepadam za Harrym :D Ja bazuję tylko na filmie
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Czara ognia" jest zdecydowanie moją ulubioną częścią. Może jest to spowodowane większym udziałem niedocenionego Hufflepuffu, dużą ilością akcji, albo sentymentem. Kiedy miałam może sześć lat oglądnęłam części od pierwszej do szóstej, a zapamiętałam tylko czwartą :D
    Początki czasem mnie nużyły, jednak w "Zakonie Feniksa" opis drugiego miesiąca wakacji zajął ponad 200 stron. Jednak mi się całkiem spodobał.
    Pozdrawiam,
    Johamna
    http://booksinshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaje, że początki nie będę już takie złe, gdy wrócę do tego po raz drugi :)

      Usuń
  3. Uwielbiam całą serię, ale gdybym miała wybierać, to właśnie tą część lubię najmniej. Zastanawiałam się ostatnio czemu akurat tą i doszłam do wniosku, że to przez Turniej Trójmagiczny. Jakoś nie zbyt byłam pochłonięta nim :)
    Ale pomimo wszystko książka jest świetna i szalenie interesująca :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek
    PS: Nie zniechęcaj się grubością "Zakonu Feniksa". Ten tom jest moim ukochanym tomiszczem i chciałabym, żeby był grubszy. Tyle się w nim dzieje.. <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Harry'ego Potter'a! Czara ognia to moja ulubiona część, pewnie dlatego że kocham smoki ♥♥♥. Słyszłaś że 22 października była premiera nowej części Harry'ego?

    Pozdrawiam!
    porysownik.blogspot.com KLIK
    zakacik-bloggerki.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam i mam od tego dnia na półce nową część :D Nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :)

      Usuń
  5. No cóż ja po raz kolejny napiszę, że muszę się zabrać za wszystkie części mimo że te okładki według mnie są okropne i takie dziecięce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi za to bardzo się podobają, ale to prawda, musisz się w końcu za nie zabrać :D

      Usuń
  6. Uwielbiam Harrego Potera :) Czytałam wszystkie książki, oprócz tej co wyszła niedawno ;)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, ale czeka wiernie na półce i już nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam :D

      Usuń
  7. Czytałam wszystkie części Harrego dawno, dawno temu i każda z nich mnie urzekła na swój własny sposób. ;)
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ostatnio ten tom w Biedronce - faktycznie niezła cegiełka! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham, kocham, kocham! I to wydanie <3 Booooooskie! Żałuję, że nie mogę go mieć na swojej półce, ponieważ posiadam pierwsze wydania. Coś czuję, że niedługo się złamie...
    Pozdrawiam, Aelin.


    http://posrodpolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3!!! Ja nie posiadam żadnego, ale mam zamiar zaopatrzyć się właśnie w to :)

      Usuń
  10. Mamo, już zapomniałam, że czwarty tom ma ponad 700 stron... Zawsze wydawał mi się chudszy. Aż się zdziwiłam. Widzę, że masz nowe wydanie. Ja mam słabość do starej wersji, szczególnie do czcionki i ilustracji, chociaż podobają mi się prawie wszystkie wersje okładkowe :).
    Przyznam, że czwarty tom przed dłuższy czas był moim ulubionym (w przeciwieństwie do innych, którzy woleli trzeci), ale potem wyszły dwa ostatnie i musiałam zmienić zdanie. Trochę żałuję, że w filmach tyle pozmieniali, bo sentyment pozostał i lubię je czasami jeszcze obejrzeć (mimo że znam je na pamięć).

    Zapraszam na Morriganowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na własność nie posiadam nowego wydania, ale mam nadzieję, że szybko się to zmieni :)

      Usuń
  11. Czwarta część Harrego Pottera była chyba pierwszą książką, przy której tak bardzo płakałam :(
    Od tamtej części zaczęło się przez Rowling uśmiercanie bohaterów :o
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. "Czara Ognia" to moja druga ulubiona część całej serii! ♥
    Tyle się tutaj dzieje, że ja osobiście zapomniałam o tej dużej ilości stron i mknęłam przez tę książkę jak szalona, a kiedy już ją skończyłam, to miałam ochotę na więcej i więcej.
    Moim zdaniem to dopiero w tej części zaczyna się dziać wielkie COŚ! Zgadzam się-to arcydzieło!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, każda część podsyca tylko sięgnięcie po kolejną <3!

      Usuń
  13. Do każdej z książek o Harrym Potterze wracam z wielką chęcią, są naprawdę fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  14. oooooo... ocena jak najbardziej słuszna, mimo iż nie wychowałam się na tych książkach, a zdecydowałam się je przeczytać już jako dorosła osoba, bardzo mnie wciągnęły, można powiedzieć - jak dziecko, do tej pory jestem oczarowana :D
    jeśli już czytasz tą serię, to już wyczekuję z niecierpliwością na recenzje moich ulubionych części, tj. Zakon Feniksa oraz Książę Półkrwi :P mam nadzieję, że recenzja najnowszej części, Harry Potter i Przeklęte dziecko też kiedyś się pojawi, o geniuszu Rowling już się przekonałam, ale obawiam się sięgnąć po tę książkę bez wcześniejszej rekomendacji, boję się zawieść, w końcu tyle lat minęło od wydania poprzednich części...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się an nich nie wychowałam, dopiero w tym roku po nie sięgnęłam, mając niespełna 16 lat i zakochałam się w nich na zabój <3 Pojawi się, pojawi tylko musi czekać na swoją kolej w całym cyklu :)

      Usuń
  15. Uwielbiam Harrego Pottera i uważam, że Czara Ognia to bardzo dobry tom. Mój ulubiony to jednak Zakon Feniksa, który jest świetny <3
    Obserwuję i zapraszam do mnie: modowajoanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. To jedna z moich ulubionych części! Zaraz obok Insygni i Więźnia. No ale to Harry Potter więc jasne, że 10/10

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie pamiętam jak ja oceniałam tą część, to chyba znak, że czas odświeżyć sobie Harrego. Zwłaszcza, że pojawiły się te piękne wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie ta część najmniej się podobała, sama nie wiem dlaczego xD Ale ogólnie fajnie i przyjemnie się ją czytało :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam wszystkie części :) bardzo fajny blog :) obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Każdy chwali (w tym mój brat), a mnie jakoś nie ciągnie do tej serii. Sama nie wiem czemu, jednak ostatecznie nie mówię "nie", może kiedyś? Czas pokaże ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i tak, bo ja sprzeciwiałam się tej serii przez całe swoje życie, a teraz jak skończyłam 16 lat w końcu się za nią zabrałam i od razu się zakochałam :D!

      Usuń
  21. Uwielbiam Harry' ego :) Od tego tomu zaczyna się akcja, która najbardziej mnie kręci :) A moje ulubione tomy to Zakon Feniksa i Książę Półkrwi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ulubiona to Więzień Azkabanu i Książę Półkrwi :)

      Usuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥