11.04.2019

[196] Paulina Hendel ,,Strażnik"

Zastanawialiście się jakby to było, gdyby wszystkie zdobycze cywilizacji przepadły? Gdyby przestała funkcjonować technologia i trzeba, by było wrócić do starodawnych sposobów na zdobycie pożywienia, bieżącej wody, światła i ciepła? Ten świat doskonale kreuje nam nasza rodzima autorka! Przyszedł czas na apokalipsę.

,, - A wtedy miałeś w zasięgu wszystkie cuda techniki. W cywilizacji ludzie czuli się
bezpieczni, wszystko miało wytłumaczenie. To teraz weźmy takiego ucywilizowanego
człowieka, zabierzmy mu całą technikę i pokażmy, że w ciemności jednak czają się stwory, o których opowiadała mu kiedyś babka. I co z tego wyniknie? "



APOKALIPSA
Hubert budzi się w całkowicie obcym dla siebie miejscu. Nie wie nic, kim jest, gdzie się znajduje i co najważniejsze, co miało miejsce przez siedem lat jego życia, których nie pamięta. W jednej chwili był w Paryżu, gdzie terroryści wysadzili Luwr, a w drugiej znajduje się w Polsce już jako mężczyzna, a nie nastolatek. W czasie którego nie pamięta, świat uległ całkowitej przemianie. Impuls elektromagnetyczny zniszczył wszystko. Teraz ludzie muszą żyć w całkowicie obcy dla nich sposób. A co gorsza, gdy zdobycze cywilizacji przepadły z mroku zaczęły wychodzić różnego rodzaju demony, które gdzieś tam czaiły się w ukryciu przez te setki lat... Jak odnaleźć się w tym całkowicie nowym świecie?

BOHATEROWIE
Hubert trafia do pewnej wsi o nazwie Święcino i jakoś tak dochodzi do tego, że tam zostaje i staje się jednym ze strażników tejże wsi. Poznajemy przez całą powieść coraz bliżej mieszkańców tej malutkiej miejscowości i zżywamy się z nimi tak jakby byli autentyczni. Postacie są bardzo dobrze zarysowane i w bardzo ciekawy sposób zabarwione różnymi cechami charakteru.


INNA SERIA PAULINY HENDEL - JAK WYPADŁA?
Jak wiecie lub nie uwielbiam ,,Żniwiarza" tej autorki (i z niecierpliwością wyczekuję jesieni i czwartego tomu!), dlatego byłam bardzo ciekawa jak wypadnie inna seria tej autorki, zwłaszcza, że ta jest ponownym jej wydaniem, dlatego pojawiła się przed wspomnianą wyżej serią. Sądzę, że ta trylogia (a to dopiero pierwszy tom) będzie tak samo wspaniała, ponieważ także mamy tutaj charakterystyczny dla autorki temat demonów oraz świetnie wykreowaną rzeczywistość. Jakoś do książek apokaliptycznych podchodzę z mieszanymi uczuciami i zazwyczaj ich nie czytam, tak tutaj tym tematem byłam oczarowana, bo jest on przedstawiony w tak genialny sposób, że liczę, że drugi tom utrzyma poziom, choć muszę przyznać, że zakończenie nie poszło po mojej myśli i boję się trochę co będzie dalej, bo nie wiem czy kierunek w który postanowi pójść autorka mnie usatysfakcjonuje...

OPRAWA GRAFICZNA
Spójrzcie tylko na tę książkę! Jest przepiękna. Jej grzbiet to istne cudo, jest to taki lekko metaliczny złoty, ale wygląda tak pięknie, że nie można się napatrzeć. A ja uwielbiam, gdy grzbiety są tak dopieszczone :). Okładka z kolei jest nieco bardziej minimalistyczna, ale nadal utrzymana w znakomitym stylu, który też jest bardzo fajny! :) Jestem osobą, która w pierwszej kolejności zwraca uwagę na okładkę, więc jeżeli ona mi się nie spodoba to istnieją naprawdę marne szanse, że przeczytam opis książki, a co dopiero samą powieść. Z tego powodu cieszę się, że wydanie tej książki zostało wznowione i to z tak ładną okładką, bo mimo iż uwielbiam pisarkę, to po tamto stare wydanie w starych okładkach nigdy w życiu bym nie sięgnęła...


PODSUMOWUJĄC
Strażnik to książka o niezwykle intrygującym temacie ze świetnie wykreowanym światem i postaciami w nim występującymi. Nie zabraknie również demonów, które kojarzą mi się z autorką. Do tego dochodzi nam przepiękny grzbiet książki i nieco bardziej minimalistyczna, ale nadal urokliwa okładka. No i duet idealny jest ;). Osobiście nie sądziłam, że temat apokalipsy mnie zaintryguje, ale w tym wypadku było to tak elektryzujące i fascynujące, że nie mogłam się oderwać, dlatego gorąco Wam ją polecam.


OCENA: 8/10 (rewelacyjna)

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu:



Czytaliście w starej wersji? A może planujecie dopiero teraz poznać tą trylogię w nowej wersji? Koniecznie dajcie znać! :).





17 komentarzy:

  1. Książki jeszcze nie czytałam więc nie mogę powiedzieć co o niej myślę. Natomiast sama okładka mnie zachwyca, dla okładkowych srok jak najbardziej
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://smallbookwoorld.blogspot.com/2019/04/recenzja-ksiazki-geekerella-kopciuszek.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania tej książki i jak na razie podoba mi się. Jestem strasznie zaciekawiona, co działo i dlaczego tak jest, i co dalej będzie.

    swiatwedlugkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam przeczytać ,,żniwiarza'', ale jeszcze nie miałam okazji, nie mniej jednak będę miała na uwadze również tę serię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu sięgnąć po książki autorki i po Żniwiarza również! A mnie Apokalipsa bardzo ciekawi i w sumie fajnie zobaczyć jak sobie ludzie by poradzili bez technologii. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam, ale może się skuszę :)

    Pozdrawiam,
    Fantastic Chapter

    OdpowiedzUsuń
  6. O książkach tej autorki słyszę same superlatywy. Sama Jednak, jeszcze nie poznałam Jej twórczości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Na początku byłam do tej książki raczej negatywnie nastawiona i sama nie wiem czemu... Seria "Żniwiarz" bardzo mi się podoba. Chyba obawiałam się, że nowa seria będzie zbyt podobna do poprzedniej. Teraz widzę, że powinnam jednak spróbować :)

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki od Pauliny Hendel, chociaż „Żniwiarza” posiadam na swojej półce. Ostatnio przeczytałam bardzo długą, szczegółową recenzje na temat „Strażnika” i niestety nie była ona pozytywna. Nie wiem, czy w ogóle sięgnę po tę serię. Jednak nigdy nie mów nigdy 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto samemu się przekonać, bo każdy inaczej odbiera daną książkę :)

      Usuń
  9. Nawet nie wiedziałam, że jest to wznowione wydanie. Okładce zdecydowanie wyszło to na dobre :D Jestem w trakcie czytania Żniwiarza i jak skończę to z chęcią zabiorę się za Strażnika, bo fabuła wydaje się interesująca :D

    Natalia
    https://zaciszeksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? :) Ta nowa okładka prezentuje się pięknie!

      Usuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥