18.09.2017

[111] Adam Faber ,,Kroniki Jaaru. Księga Luster"

Na samym początku nie chciałam czytać tej książki. Nie lubię porównywania, a ta ma niebywale wysoką poprzeczkę, bo przyrównana została do Harry'ego Potter'a, co z góry skazało ją na klęskę. Nic nie pobije HP, nic i nikt. Ale książce dałam szansę i gdyby nie ten nieznośny fakt, odebrałabym ją nieco inaczej... 

,,- Nie wiesz, jak być przynętą? To najprostsze ze wszystkich działań. 
Siedzisz tylko, nic nie robisz i czekasz, aż pojawi się ktoś, kto chce cię zamordować."



MAGIA, A CO TO?
Kate Hallander to szesnastolatka, która mieszka u cioci w Londynie. Pewnego dnia jej uwagę przykuwa piękny kamień z gablotki sklepu... I nagle jej życie już nie jest takie jak było kiedyś, zostaje wciągnięta do świata magii, w który do wczoraj nie wierzyła. Księga Luster, którą otrzymuje przysparza jej pewnego problemu, mianowicie urok miłosny nie zadziałał, a właściwie zadziałał, ale nie tak jak trzeba... W wyniku zdarzeń dziewczyna trafia do magicznej krainy, zwanej Jaarem.

FER I KŁOPOTY
Każda wiedźma posiada swojego fera, baśniową istotę, która ma jej służyć na drodze magii. Fion ciągle eksperymentuje, ale nie jest w najmniejszym stopniu dobry w magii. Co gorsza stosunki z jego ojcem robią się coraz bardziej napięte. Opuszcza dom, by odnaleźć swoją czarownicę, która pomoże mu stać się godnym ferem, ale niefortunnie trafia w ręce niebezpiecznej nimfy, Erato. 


BOHATEROWIE
Katy była mi dość obojętna, niby była główną bohaterką, ale jednak nie czułam "jej". Z Fionem było już trochę lepiej, choć jak mam być szczera to bawiła mnie jego naiwność. Co do niebezpiecznej nimfy to została wykreowana całkiem nieźle. Drugoplanowi bohaterowie chyba bardziej mi się spodobali niż Ci główni. Jakoś nie mogłam złapać tej więzi z nimi. 

STYL I FABUŁA
Styl autora jest dość prosty, łatwy i bardzo, bardzo szybko się czyta powieść. Ogólnie rzecz biorąc byłam przekonana, że książka jest zagranicznego autora, a tu bum! Niespodzianka! Bo okazało się, że jest polskiego pisarza. Przechodząc do fabuły. Jak dla mnie było okej, czasami niektóre rzeczy mi się nudziły lub dłużyły, ale ogólnie było naprawdę w porządku. Jaar został ciekawie opisany, choć mi troszkę zabrakło tej magii, było jej stanowczo za mało! Mam nadzieję, że w kolejnych częściach będzie lepiej :).


OPRAWA GRAFICZNA
Cudowna! Na zewnątrz, jak i w środku. Nie da rady się napatrzeć. Nie przepadam za książkami w twardej oprawie, ale dla tej robię wyjątek, bo nie wyobrażam jej sobie w miękkiej wersji. W takiej sprawuje się idealnie, dodaje jej to charakteru. Okładka także bardzo mi się podoba :). A te lekkie wypukłości, no piękne! Naprawdę! W środku natomiast podzielenie na trzy części też było bardzo estetyczne, bo nie były to zwykłe szare napisy, a po prostu czarno-biała wersja okładki - jak najbardziej na plus. 

TAK CZY NIE?
W sumie sama nie wiem. Wiele mi się podobało, ale było też kilka rzeczy, które mojej aprobaty nie zyskały. Mimowolnie przymknęłam oko, gdy dowiedziałam się, że książka jest debiutem pana Fabera. Zawsze lubię dawać szansę nowym autorom i ich historią, więc cieszę się, że i tym razem tak się stało. Co do tego co mi się nie spodobało, to wspominałam już o tym braku magii, a mam też wrażenie, że książka jest skierowana do nieco młodszych odbiorców (4-6 podstawówki). W pewnym sensie wydała mi się infantylna. 


PODSUMOWUJĄC
Kroniki Jaaru. Księga Luster to całkiem ciekawy debiut. Jedyne co go może nieco skreślić to nieznośne porównanie do Harry'ego Potter'a, ponieważ stawia to zbyt wysoką poprzeczkę, a ta książka niestety nie jest w stanie jej przeskoczyć (i wątpię by jakakolwiek by była). Były plusy i były minusy. W ogólnym rozrachunku spodobała mi się, choć zabrakło mi tej magii, było jej stanowczo za mało, więc liczę, że w drugim tomie będzie lepiej, no i mam wrażenie, że książka jest skierowana do nieco młodszych odbiorców. Przyjemnie i szybko się ją czyta, więc mimo wszystko polecam, bo może komuś się spodoba. 

OCENA: 5/10 (przeciętna)


Czytaliście? Zamierzacie? Czekacie na drugi tom? Dajcie znać co sądzicie ;)


33 komentarze:

  1. Jakoś mnie nie ciągnie do tej książki :/ Taki na nią ostatnio szał, a ja jakoś nie mam ochoty je4j czytać ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie chciałam czytać tej książki ponieważ było o niej wręcz za głośno i te porównania nie wypadały korzystnie. Jednak nadarzyła się okazja i chce spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze nawet fajna taka lekka sie wydaje :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/komplet-dresowy-disneya.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie jest to książka, która mogłabym mi się spodobać. Jestem na nie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przyjemnie czytało mi się tę książkę, nie mam zastrzeżeń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam ale w sumie jestem ciekawa :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogłam mieć egzemplarz tej książki, ale jakoś mnie nie kusiła. Chyba wyrosłam z takich historii, aczkolwiek czasem jeszcze po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku też byłam na nie, a później zmieniłam zdanie xDD

      Usuń
  8. Zamierzam przeczytać tę serię. Ja ostatnio przekonałam się do twardej oprawy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc nie jestem co do niej szczególnie przekonana. Myślę jednak, że młodszemu bratu by się spodobała :)

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ mnie zaskoczyłaś! Byłam również święcie przekonana, że to zagraniczny autor :D Nie przywiązywałam jakoś większej wagi do tej książki, chociaż recenzji przeczytałam już kilka. Drugi tom ma się pojawić jakoś niedługo, a ja wciąż nie przeczytałam pierwszego :P Ciekawi mnie w dużej mierze ze względu na okładkę. Twoja opinia jest w podobnym tonie do kilku innych, które czytałam, czyli książka arcydziełem nie jest, ale skoro to faktycznie debiut to pewnie też bym przymknęła oko na detale. Szkoda, że główna bohaterka wzbudza niewiele emocji, ale dobrze, że w ogóle jakieś są. Z drugiej strony to pierwszy tom, ja już po spotkaniu z Dworami upewniłam się w tym, że bardzo często drugi tom jest o niebo lepszy od pierwszego. Więc może i warto po nią sięgnąć :D

    Pozdrawiam!
    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że drugi będzie lepszy, zobaczymy co przyniesie... :)

      Usuń
  11. Mam dosyć podobne zdanie ;) Nie zachwyciłam się, ale młodszy czytelnik może by to zrobił. A Kate mnie wręcz wkurzała. Zdecydowanie nie jest moją ulubioną postacią ;) No i też przez myśl mi wcześniej nie przeszło, że Adam Faber to Polak :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie ocenianie przez porównania do ulubionych lektur jest trudne, chociaż sama często przez to zaniżam oceny :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja słyszałam o tej książce wiele dobrego, więc mam nadzieję, że gdzieś ją niedługo dopadnę.
    xoxo
    L.(www.slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepraszam,że tak od razu zwrócę uwagę na Twój błąd-"Zawsze lubię dawać szansę nowym autorom i ich historią, więc cieszę się, że i tym razem tak się stało." - HISTORIOM kochana �� historią to nie w tym sensie �� Jestem właśnie w połowie książki i narazie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trudno, błędy się zdarzają xD A ortografia zdecydowanie nie jest moją mocną stroną...

      Usuń
  15. Miałam w planach tą książkę, ale teraz już sama nie wiem. Niby była w porządku, ale nie wiem, czy takie "w porządku" mi wystarczy. Bardzo nie lubię, gdy książka z góry jest porównywana z inną, a w tym przypadku z tak fenomenalną serią, jaką jest Harry Potter. Myślę, że patrzyłabym na tą powieść trochę przez pryzmat HP i mogłoby jej to bardzo zaszkodzić ;)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, bynajmniej u mnie jej to zaszkodziło :/

      Usuń
  16. Kiedyś BARDZO chciałam ją poznać. Z każdą kolejną recenzją, jakoś mam mniej ochoty na poznanie jej. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :/ Ja liczę, że drugi tom będzie lepszy :)

      Usuń
  17. Super!!!! Kocham tą książkę!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie no naprawde!
    Kocham Tę książkę.






















    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥