14.11.2018

[180] Alwyn Hamilton ,,Opowieści z piasku i morza" -PREMIEROWO

Jak wiecie lub też nie Alwyn Hamilton to jedna z moich ulubionych autorek, a jej pustynna seria trafiła do mojego serca od samego początku, dlatego niesamowicie ucieszyłam się z wydania dodatku i nie mogłam wysiedzieć na miejscu, tak bardzo chciałam się za niego zabrać, a gdy tylko książka przyszła do mnie od razu się za nią zabrałam i tego samego dnia skończyłam. Chcecie wiedzieć czy warto oraz dokładnie co w niej znajdziecie?


,,(...) wszyscy słyszeli opowieści o ludziach, którzy wracali z morza z niesłychanym majątkiem. I wszyscy zapominali, ilu z nich w ogóle nie wróciło."


DODATKI
Jedni uważają, że potrzebne, inni, że nie. Ja sama stoję gdzieś pośrodku, ale nie mogłam sobie przepuścić tej książki, ponieważ jestem ogromną fanką serii, dlatego sami rozumiecie :). Co dokładnie myślę o tego typu cieniutkich książkach napisałam cały post tematyczny, co prawda w marcu, ale nadal go bardzo lubię, dlatego też Was do niego zapraszam (kilk).

GRAFIKA
Zacznę może od czegoś, co najbardziej przykuło mój wzrok, czyli właśnie szata graficzna. Okładka jest przepiękna i idealnie współgra z serią, cieszę się też, że wygrała ta czerwona, bo jednak ta żółta za bardzo dawała po oczach (ci co nie wiedzą o co chodzi, było głosowanie na fb). W środku książki znajdziecie mapkę wszystkich miejsc, w które postacie nas zabrały, spis opowiadań oraz co kilkanaście stron przepiękne i klimatyczne ilustracje! Muszę przyznać, że moje oczy były naprawdę uradowane podczas czytania... :) Ale przejdźmy już do tego co zawiera ta książka, a zatem...

 CZTERY OPOWIADANIA I Q&A Z AUTORKĄ
,,Skradziony ładunek" na sam początek, czyli opowiadanie w którym występuje mój ukochany Jin i Ahmed. Jest to historia z początku ich życia na morzu, ale według mnie nie była do końca w ich stylu, dlatego niezbyt mi się spodobała. ,,Dziewczyna z morza" ta historia spodobała mi się najbardziej, a opowiadała o matce Jina oraz w malutkim sensie historii obu braci. ,,Opowieść o Bohaterze Attallahu i Księżnicze Hawie" była dosyć inna niż wszystkie tu obecne i fajnie, że się w tym tomiku znalazła, choć mojego serca za specjalnie nie skradła. ,,Dżin i uciekinierka", czyli moja druga ulubiona historia o matce Amani i jej spotkaniu z dżinem Bahadurem. A na sam koniec było Q&A z autorką, czyli pytania i odpowiedzi na zadane pytania.

CZY WARTO?
Myślę, że tak i nie. Nawet gdybym wiedziała co się w niej dokładnie znajduje i tak bym ją przeczytała ze względu na serię, bo jak mówiłam naprawdę ją kocham. Jestem i zadowolona i rozczarowana, bo jednak tylko dwa opowiadania na cztery skradły moje serce, ale cieszę się nawet z tego, bo fajnie jest powrócić do świata buntowniczki, nawet jeżeli w innej wersji niż to było w trylogii.


PODSUMOWUJĄC
Opowieści z piasku i morza to zbiór czterech opowiadań oraz Q&A z autorką. Fanów serii na pewno wciągnie, ale bez znajomości trylogii raczej wyda Wam się nijaka, a szkoda żebyście na niej poprzestali i nie poznali serii, dlatego zachęcam Was najpierw do poznania historii, a dodatek potraktować jako uzupełnienie i to takie z przymrużeniem oka, bo wiedząc co autorka potrafi, to tylko dwa z czterech opowiadań mi się spodobały. Na pewno ogromnym plusem jest strona graficzna!

OCENA: 7/10 (bardzo dobra)

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu:


Czytaliście? Zamierzacie? Koniecznie zabierajcie się za czytanie tej trylogii, jeśli jeszcze jakimś cudem jej nie znacie!


18 komentarzy:

  1. Takie dodatki dla fanów jakiejkolwiek serii myślę, że są boskie. Ja żałuję, że jeszcze tej serii nie poznałam, ale jest na mojej liście, naprawdę chcę ją przeczytać. Cieszę się, że chociaż dwa opowiadania ci się spodobały. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie kojarzę serii, więc to pewnie tytuł nie dla mnie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja znam tylko pierwszy tom, ale on niestety niekoniecznie przypadł mi do gustu. Nie wiem, może gdybym przeczytała go teraz, jeszcze raz, byłoby inaczej, ale wątpię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś się skuszę. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie dodatki do serii są często możliwością spojrzenia inaczej bohaterów i powieść. Mogą wprowadzić coś nowego.
    Kojarzę tę serię, ale nie wiem, czy kiedyś się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy tom podobał mi się... mocno średnio. Dla mnie to przeciętna młodzieżówka, aczkolwiek jakimś cudem zawędrowały do mnie dwa kolejne, więc przeczytam, żeby zobaczyć, czy może następne części są lepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥