15.06.2018

6 FILMÓW MŁODZIEŻOWYCH

Coś chyba uparłam się tej szóstki, bo to już czwarty z rzędu post (z serii), mający liczbę sześć... Co prawda ostatni tego typu post był w walentynki... No cóż, zapomniałam się nieco, dlatego postaram się to nadrobić, bo jest sporo nowych pozycji, które chcę polecić, a także takich, których nie polecam.

*Każdy opis pochodzi z filmwebu!*

Kraj produkcji: USA | Rok premiery: 2008 | Czas filmu: 1h 27min | Moja ocena: 6/10

OPIS: Kiedy nowa dziewczyna Claire Lyons przeprowadza sie z Orlando do Westchester, od razu zauważa, że dopasowanie się do nowego środowiska będzie o wiele trudniejsze niż myślała. Claire nie jest bogatą dziewczyną z specjalnie projektowanymi ciuchami i drogimi butami lub torebkami, ale niestety każda inna dziewczyna w prestiżowej szkole Octavian Country taka jest. Co gorsza, Massie Block, najpopularniejsza dziewczyna w OC, chce zamienić życie Claire w piekło i nie pomoże jej nawet fakt, że mieszka ona w domku dla gości Massie. Panna Block, razem z swoimi przyjaciółkami Alicia Rivera, Kristen Gregory i Dylan Marvil, zrobią wszystko, żeby zniszczyć Claire. Jednak nie zdają one sobie sprawy, że Claire nie będzie tak po prostu pozwalała się zadręczać i kiedy będzie miała dość, Massie może stracić swój tron w OC.

Film w typowym klimacie rocznika 2008, ewidentnie widać tę modę, styl i całokształt filmu. Ogląda się bardzo przyjemnie i szybko. Co ważniejsze film powstał na podstawie książki autorstwa Lisi Harrison (znanej także z bestseller'a ,,Monster High").


Kraj produkcji: Belgia, Francja | Rok premiery: 2016 | Czas filmu: 1h 43min | Moja ocena: 5/10

OPIS: Tamara to 15-letnia dziewczyna z kompleksami. Pewnego dnia postanawia pozbyć się swojej etykietki "grubaski". Aby pokazać na co ją stać, zakłada się ze swoją najlepszą przyjaciółką, że pójdzie na randkę z pierwszym chłopakiem, który przejdzie przez drzwi klasy po wakacyjnej przerwie. Niespodziewanie tym wybrankiem okazuje się być Diego - najpopularniejszy facet w liceum. Zakład staje się dla Tamary dużo trudniejszy niż przypuszczała. Od teraz będzie musiała zmierzyć się nie tylko z problemami w domu, ale również brudnymi sztuczkami licealnej "królowej" i jej świty. Ten rok szkolny na pewno będzie niezapomniany!

Ten film zdecydowanie jest bliski prawdy. Może i znajdzie się tam parę rzeczy w które trudno uwierzyć, ale w bardzo dobitny sposób pokazuje akceptację swojego ciała. Moja ocena wynika z faktu, że nie do końca lubię francuskie kino pod względem humorystycznym i fabularnym.


Kraj produkcji: Indie | Rok premiery: 2013 | Czas filmu: 1h 35min  | Moja ocena: 5/10

OPIS: 14-letnia Gippi mieszka w Simla wraz z mamą Pappi i młodszym bratem Booboo. Cierpi z powodu niezrozumienia i otyłości, zmagając się z emocjami, których doświadczają nastolatki. Musi też znosić nieprzyjemności ze strony szkolnej gwiazdy Shamiry i żyć w rozbitej rodzinie. Gippi zakochuje się w szkolnym łamaczu serc i zostaje publicznie upokorzona. Sprawia to, że postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i przeciwstawić się Shamirze w szkolnych wyborach...

Ten film ma podobną tematykę do poprzedniego pod względem ogólnej akceptacji siebie. Dodatkowo niesie przesłanie o sile przyjaźni. Bardzo fajnie i szybko się go ogląda ze względu na zabawny i lekki charakter.


Kraj produkcji: USA | Rok premiery: 2015 | Czas filmu: 1h 36min | Moja ocena: 6/10

OPIS: Megan Walsh od najmłodszych lat wychowuje się i uczy w tajnej szkole dla zawodowych zabójców. Nastolatka marzy o tym aby znaleźć się w zwykłym świecie i wieść takie samo życie jak tysiące jej rówieśników. Pewnego dnia pozoruje swoją śmierć, ucieka... i zapisuje się do zwykłego college'u. Megan jeszcze nie wie, że w porównaniu z 'normalnym' szkolnym życiem, szkoła zabójców to bajka...

Film bardzo chciałam obejrzeć ze względu na Jessice Albe, niestety tutaj doznałam rozczarowania, bo aktorka występuje w kilku scenach na krzyż. Za to cała historia to jednak coś nieco nadzwyczajnego i innego. Bardzo mi się podobał, choć wolałabym gdyby był bardziej utrzymany w klimacie początku. Moją radość też spowodowała aktorka Dove Cameron, którą uwielbiam!


Kraj produkcji: USA, Węgry | Rok premiery: 2016 | Czas filmu: 1h 31min | Moja ocena: 5/10

OPIS: Oskarżona o spowodowanie tragicznego w skutkach pożaru nastoletnia Lucinda "Luce" Price trafia do szkoły z internatem. Próbując otrząsnąć się z poczucia winy i odkryć prawdę o tym co się stało, Luce wdaje się w niezwykłą znajomość z dwoma tajemniczymi młodymi mężczyznami. Wkrótce odkryje, że są oni upadłymi aniołami, którzy od wieków rywalizują o jej miłość. Jeśli tak – kim w takim razie jest ona sama i gdzie jest jej miejsce na Ziemi?

Kiedyś bardzo dawno temu chciałam przeczytać całą serię książek pod tym tytułem. To było zanim naczytałam się negatywnych opinii na temat serii i mi się odechciało, choć w pewnym sensie nadal mnie to kusi, ale że nie mam zamiaru wydawać na te pozycje pieniędzy, a nie ma ich w bibliotece zostaje moja ulubiona opcja 'kiedyś'. Nie chciałam się ograniczać i czekać w nieskończoność, aż przeczytam, by móc obejrzeć, więc olałam zasadę pierwszeństwa i obejrzałam. Powiem tak, nie było źle, ale szału też nie ma. Na pierwszy raz, gdy totalnie nie zna się opisu itd. jest całkiem spoko, ale tak serio na jeden raz, więcej się nie da, bo już nudzi. Posiada kilka ciekawych wątków, o których rozwinięciu nie dane mi się będzie dowiedzieć w najbliższej przyszłości (w dalekiej pewnie też nie)...


Kraj produkcji: USA | Rok premiery: 2016 | Czas filmu: 1h 36min | Moja ocena: 9/10

OPIS: Uczennica ostatniej klasy liceum dołącza do internetowej gry w prawdę i wyzwanie. Wkrótce odkrywa, że każdy jej ruch jest manipulowany przez anonimowych "obserwatorów". 

Moją opinię na temat książki już znacie (klik), więc teraz przyszła pora powiedzieć parę słów o filmie. Moim zdaniem ogółem pomysł jest świetny i zdecydowanie na miarę XXI wieku, bo doskonale pokazuje jacy potrafimy być. Morały są dość duże... Jedno trzeba przyznać film a książka to dwie zupełnie inne bajki. Pokrewieństwo jest niemal niewidoczne, łączy je chyba główna idea i zamysł, ale nic poza tym. Wyzwania są całkowicie inne, zakończenie jest inne, wszystko jest inne. Na swój sposób jest to nawet dobre, że to nie jest to samo. Film bardzo, bardzo lubię! Nie da się przy nim nudzić, fabuła jest skonstruowana tak, że ciągle się coś dzieje, nie ma zapychaczy, akcja naturalnie prze do przodu.  Jak nie oglądaliście to koniecznie powinniście ten błąd nadrobić!



I to wszystkie filmy na dziś. Bez bicia przyznaję, że najbardziej polecam ,,Nerve", co zresztą widać po ocenie. Podoba Wam się nieco odświeżona forma tego posta? Te informacje odnoście filmów? Dodać jeszcze wariant 'gatunek'? Co do filmów, to... oglądaliście któryś? A może coś polecacie, co nie dawno obejrzeliście i Wam się spodobało (może w przyszłości zagości w poście...)? Koniecznie dajcie znać!


30 komentarzy:

  1. Nie oglądam żadne z zaprezentowanych filmów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo "Nerve" z chęcią bym oglądnęła, skoro tak wysoko oceniłaś i bardzo pozytywnie opisałaś :D Gdzie żeś była z tym postem parę dni temu, kiedy szukałam czegoś do oglądania! Postanowiłam w końcu po raz tysięczny oglądnąć któryś z filmów o Harrym Potterze ^^
    Tytuł zapisuję na przyszłość :)
    Buziaki! :* Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tych sześciu filmów widziałam tylko ,,Upadłych'' i choć seria książek delikatnie mówiąc nie należy do jednej z moich ulubionych, to film wypada przy niej jeszcze słabiej. Doceniam, że zachwali ważne elementy przy postaci Daniela, ale brakuje mi tej jednej sceny pomiędzy nim i Lucy, która oddaje opinie wielu względem tej serii.

    Zaciekawił mnie film ,,Zabójcza'', więc jeśli nadarzy się okazja to na pewno zobaczę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż wstyd się przyznać, mój etap nastoletni przemija a ja nie znam żadnego z tych tytułów. Nie mówiąc już o oglądaniu. Chyba czas nadrobić zaległości. Pozdrawiam ciepło! \K.

    https://cleosevhome.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale najbardziej zainteresowały mnie dwa ostatnie. Niedawno miałam ochotę na jakieś filmy, więc może je obejrzę. :D
    Ja polecam "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie". Nie jest to film młodzieżowy, ale moim zdaniem jest warty obejrzenia. Jestem nim ogromnie zachwycona. :D


    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę sobie na Filmwebie i jak mnie zainteresuje to obejrzę :)

      Usuń
  6. Nie oglądałam żadnego! :O Ale ja zwyczajnie baaaardzo mało oglądam filmów :( Choć "Upadli" mnie intrygują :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic nie oglądałam i raczej też nic nie obejrzę z tych filmów które tu wymieniłaś. Zdecydowanie wolę filmy science fiction, najlepiej takie mocno naukowe.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja właśnie za takimi mocno naukowymi nie przepadam, choć nieco lżejsze sci-fi lubię :P

      Usuń
  8. Znam tylko "Zabójczą". Również obejrzałam ze względu na Albę. Film niezły, chociaż szału nie było.
    "Upadłych" znam tylko z książki, ale film w ogóle mnie nie interesuje. Powieść, a raczej serię swego czasu lubiłam, ale zdaje sobie sprawę z tego, że gdybym je przeczytała teraz pewnie moje zdanie trochę by się zmieniło. Niech zostanie tak jak jest ;)
    Forma posta bardzo fajna.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szału nie było, to trzeba przyznać.
      Dzięki <3

      Usuń
  9. Nie oglądałam żadnego, ale przypomniałaś mi o Nerve! Tak bardzo chce to obejerzeć i chyba to zrobię nawet dzisiaj. :D Mam też ochotę na Zabójcza, mimo że trochę cię rozczarowała, to jednak mam ochotę na ten film. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. och, uwielbiam Nerve, dla mnie połowa filmu i połowa ksiązki byłyby idealnym połączeniem haha ;p bardzo dobry lekki film który strasznie wciąga! Co do upadłych - oglądałam ale zatarł mi się w pamięci, więc tak jak ty uważam że byl dość przeciętny. kontynuacji raczej nie będzie prawda?
    Post o filmach bardzo fajny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nerve <3
      Tak, na kontynuację filmów raczej się nie zapowiada, chociaż kto to tam wie, czy ktoś po latach nie zechce dokończyć serii...
      Dzięki! :*

      Usuń
  11. coś w sam raz dla mnie! od pewnego czasu czytam mniej młodzieżówek, za to uwielbiam obejrzeć jakiś lekki, młodzieżowy film. zapisuję Elitę i Upadłych (czytałam dwa tomy, pierwszy świetny, drugi tragiczny). Widziałam już Nerve, film na raz, lekki, przyjemny, trochę przerażający. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mnie zaciekawiłaś tą zabójczą.😁 Świetnie prowadzisz bloga. Ogólnie dawno tu nie zaglądałam, bo zniknęłam z blogsfery i Jezu ile straciłam! Już wszystko nadrabiam haha. Post świetny, fajny pomysł z tą serią 😘💞
    Pozdrawiam,
    Laura z loreenbooklover.blogspot.com 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam tylko Nerve, więc to o nim się wypowiem: zgadzam się z Tobą w 100% - to bardzo dobry film i doskonale pokazuje, jakie czasem bywa nasze dzisiejsze społeczeństwo. Książkę zaczęłam kiedyś czytać w pdfie, ale okropnie mnie irytowała, więc nawet jej nie dokończyłam - zdecydowanie bardziej podoba mi się ekranizacja. No i trzeba to przyznać - Dave Franco też robi swoje ;)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥