18.07.2018

[161] J.Lynn ,,Zostań ze mną. Tom 1 i 2"

Tak uwielbiam tą szarą serię (jak lubię ją nazywać), że postanowiłam poznać kolejne tego typu historie. Dzisiaj opowiem Wam o kolejnej z nich. Nie musicie bać się spoilerów, bo nie ma bezpośredniego powiązania. No w pewnym sensie jest to recenzja dwa w jednym, ale nadal bez spoilerowa, jeżeli chodzi o drugi tom. Po prostu uznałam, że bez sensu pisać je osobno, więc zawęziłam się do pierwszego i wspomniałam ogólnie o odczuciach z dwóch części. 

BLIZNY
Callę znamy jako jedną z dalszych przyjaciółek Teresy, poznaną na studiach. Dziewczyna nie należy do tych najpiękniejszych, w jej mniemaniu jest żeńskim Joker'em, a wszystko ze względu na bliznę zdobiącą jej twarz, a w zasadzie jej lewą część. Nikt nie wie nic o jej rodzinie, o tym skąd pochodzi. Bo niektóre blizny są niewidoczne na zewnątrz, znajdują się wewnątrz... Koszmar może zacząć się od nowa, a ścieżka może skierować do punktu wyjścia...


FABUŁA - TAK SAMO DOBRA JAK POPRZEDNIE?
Zaczynając tę książkę zastanawiałam się czy będzie tak samo dobra jak poprzedniczki - ,,Zaczekaj na mnie" i ,,Bądź ze mną". No cóż... Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Ta powieść niestety nie do końca spełniła moje oczekiwania. Opowieść Calli niesamowicie mi się dłużyła i nie mogłam się wciągnąć. Dopiero gdzieś po połowie coś zaskoczyło i nagle mogłam poczuć jej specyficzny klimat. Na pewno na plus jest to tło bossów narkotykowych i całego bajzlu, bo ten mrok jest na swój sposób intrygujący, tajemniczy, niebezpieczny i niesamowicie wciągający. A wszystko tak naprawdę rozgrywa się w drugim tomie, bo ten pierwszy to niepotrzebne przedłużenie...

BOHATERKA
Callę lubiłam już w ,,Bądź ze mną", chociaż tam można ją było zobaczyć z dwa razy. Tutaj mamy jej tajemniczą historię. Możemy poznać ją bliżej, dowiedzieć się co w jej duszy gra. Poznajemy także przystojniaka imieniem Jax, który nieźle namiesza, w pozytywnym znaczeniu. Traumy łatwiejsze są do zniesienia z kimś przy sobie.


TOM 1 I TOM 2
Jak mam być szczera to nie rozumiem rozdzielenia tej książki jak i wielu podobnych z tego cyklu. Po co? Jak dla mnie jest to zrobione jedynie dla kasy, bo innego rozwiązania nie widzę. Książka mogłaby w całości mieć spokojnie te 400/500 stron i nic by się nie stało. Po co ją rozdzielać na dwie cieniutkie książki po 200 stron? Jeszcze jakby cena była jakaś niższa, ale nie, w okładkowej wersji kosztują po 35 zł, wyobrażacie to sobie? To chyba lekka przesada... Ja na szczęście nabyłam je za jakieś grosze w jednym z nadmorskich sklepików.

TREŚĆ PODZIELONA NA TOMY
W pierwszym tomie wszystko dopiero zaczyna się rozkręcać, dlatego dopiero centralnie przed jego końcem się wciągnęłam. Drugi tom jest już o wiele lepszy, ale w nim jakoś główna bohaterka zaczęła mnie irytować... 

OPRAWA GRAFICZNA
Ta okładka totalnie mi się nie podoba, szkoda też, że został dodany ten pomarańcz. Niby nie wygląda to najgorzej, ale z całością serii nie komponuje się już tak fajnie, jakby została zachowana ta specyficzna szarość. No i trzeba przyznać, że ci ludzie z okładki niezbyt przyciągają.


PODSUMOWUJĄC
,,Zostań ze mną. Tom 1 i Tom 2" to niestety nieco słabsza opowieść tej autorki, mimo bardzo intrygującego tła. Uważam, że historia Calli, jest bardzo smutna i ciekawa jednocześnie, ale to już nie jest to samo co pierwotne książki tej serii New Adult. Końcówka nadrabia całość, dlatego jedynie ona sprawia, że chciałam przeczytać drugi tom. Ogólnie też nie rozumiem podzielenia tej książki na dwie tak cienkie części... Według mnie jest to zrobione jedynie dla zysku.

OCENA: 5/10 (przeciętna)


Czytaliście? Też sądzicie, że to przesada z podzieleniem jej na dwie części?





14 komentarzy:

  1. Raczej nie będę zabiegać o poznanie tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno sprawdzę inne książki tej autorki.
    Chyba masz racje i to był skok na kasę z tym podzieleniem książek chyba,że pomysł na drugą część narodził się później.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mógł narodzić się później, bo za granicą ta książka jest całością, to u nas została podzielona na dwa :/

      Usuń
  3. Czytałam kiedyś jedną z tych części, ale kompletnie jej nie pamiętam. Najwidoczniej była słaba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za takim dzieleniem jednej książki na części. Jeszcze się zastanowię nad tą serią. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie słyszałam o tej książce. Zgadzam się z tym, że mogli stworzyć to w formie jednej książki. Często te narzucone ceny są tak kosmiczne... dobrze, że znam księgarnie, w której można upolować perełki do 10 zł. Fabuła brzmi ciekawie, nieidealna dziewczyna, ale raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze właśnie, że istnieją dyskonty, bo to byłby dramat.

      Usuń
  6. Nie czytałam i nie zamierzam, jakoś nie jest mi po drodze z twórczością Armentrout. Co do dzielenia książki na części - zgadzam się, idiotyzm :/

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tę autorkę, więc na pewno przeczytam tą książkę :D

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam ale raczej nie mam w planach się za to zabrać.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłeś. Jeżeli masz chwilkę wolnego czasu to skomentuj przeczytany post, na pewno wywołasz tym uśmiech na mojej twarzy! A jak zostawisz linka do swojego bloga to na pewno złożę Ci rewizytę.

♥SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG? TO ZAOBSERWUJ!♥